شناسه خبر : 33642

صادرات ایران به عراق رشد مثبت دارد

صادرات ایران به عراق رشد مثبت دارد

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق می‌گوید که بر خلاف برخی گمانه زنی‌ها، نه تنها صادرات ایران به عراق کاهش نیافته که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نیز یافته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، جهانبخش سنجابی، اظهار کرد: در روزهای گذشته هیچ تغییری در فرایند انتقال ارز از عراق به وجود نیامده و تجار و صادرکنندگان ایران مانند گذشته به انتقال ارز ناشی از صادرات به داخل و رفع تعهد ارزی اقدام می‌کنند.

وی درباره خبر منتشر شده در یکی از خبرگزاری‌ها درباره محدودیت تازه ارزی در عراق بیان کرد: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و هیچ مشکل جدیدی در این زمینه به وجود نیامده است. تحرکات اخیر فدرال رزرو آمریکا و کاهش عرضه دارو در بازار عراق نیز ا بر صادرات ایران تاثیری ندارد و تنها به ایجاد مشکل برای مصرف کننده عراقی و گران‌تر شدن کالا برای آنها منجر خواهد شد.

دبیرکل اتاق ایران و عراق اضافه کرد: مجموعه عوامل محیطی مانند کاهش مزیت رقابتی ترکیه، بهبود روابط با عربستان سعودی و کشورهای منطقه در مجموع چشم انداز مثبتی پیش روی توسعه روابط تجاری ایران و عراق قرار داده و عبور از عدد ۱۰ میلیارد دلار تا پایان سال قطعا قابل وصول خواهد بود.

وی بار دیگر تاکید کرد که خبر محدودیت جدید در مسیر تجارت یا انتقال ارز از عراق به هیچ عنوان صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

 

ارسال نظر