شناسه خبر : 33485

رشد ۱۸۴ درصدی صدور گواهینامه‌های مهارتی

رشد ۱۸۴ درصدی صدور گواهینامه‌های مهارتی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال گذشته برای دو میلیون و ۱۳۶ هزار نفر گواهینامه مهارتی صادر، تمدید یا تعویض شده که در مقایسه با سال قبل از آن ۱۸۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، غلامحسین حسینی‌نیا، درباره برنامه‌های پیش بینی شده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که امسال برای یک میلیون و ۵۸۲ هزار نفر گواهینامه مهارتی جدید صادر، تمدید یا تعویض داشته باشیم که پیش بینی کرده‌ایم نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته باشد.

وی افزود: در راستای افزایش تولید و بهره‌وری نیروی کار، تامین نیروی کار ماهر، مهارت افزایی شاغلان بازار کار و کارگران صنایع و واحدهای صنفی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون دو میلیون و ۶۳۴ هزار نفر مورد سنجش مهارت قرار گرفتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در سازمان آموزش فنی و حرفه ای نظام سنجش مهارت را داریم که در قالب آزمون‌های عملی و نظری دنبال می‌شود و از مجموع دو میلیون و ۶۳۴ هزار نفری که مورد سنجش مهارت واقع شدند، حدود دو میلیون و ۱۳۶ هزار نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارتی شده‌ یا گواهینامه‌های مهارتی آنها تمدید یا تعویض شده است که در این بخش نیز عملکرد ما رشد ۱۸۴ درصدی را نشان می دهد.

حسینی‌نیا تصریح کرد: برنامه ما برای سال جدید این است که یک میلیون و ۷۷۲ هزار نفر مورد سنجش مهارت قرار گرفته و از آزمون‌های مهارتی بهره مند شوند.

وی همچنین به آموزش مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: سال گذشته به ۱۶۰ هزار و ۸۷۴ نفر از نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح آموزش مهارتی ارائه شده که ۳۴ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است. البته امسال این آمار افزایش خواهد داشت، همچنین ۲۵۰۰ نفر از نیروهای پایور از طریق سازمان فنی حرفه‌ای دوره‌های آموزشی را گذراندند تا به عنوان مربی در کارگاه‌های پادگان‌ها به افراد آموزش دهند.

 

ارسال نظر