شناسه خبر : 31513

دستور کار برای سرمایه گذاری ۱۲۵ هزار هکتار گلخانه در کشور

دستور کار برای سرمایه گذاری ۱۲۵ هزار هکتار گلخانه در کشور

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نیاز کشور بر ایجاد ۱۲۵ هزار گلخانه در کشور، گفت: برای ایجاد این میزان سطح گلخانه نیاز به سرمایه‌گذاری مردمی داریم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نیاز کشور بر ایجاد ۱۲۵ هزار گلخانه در کشور، گفت: برای ایجاد این میزان سطح گلخانه نیاز به همراهی سرمایه‌گذاران و مردم داریم و دولت نیز در حوزه تسهیلات به آن‌ها کمک می‌کند.

سیدجواد ساداتی‌نژاد با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور بر انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه، افزود: برای اجرای این امر و بهره‌وری آب، باید ۱۵۰ هزار هکتار گلخانه در کشور داشته باشیم، در حال حاضر حدود ۲۵ هزار هکتار گلخانه در کشور وجود دارد و نیاز است ۱۲۵ هزار هکتار دیگر گلخانه در کشور ایجاد شود.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ایجاد گلخانه نیاز به همراهی سرمایه‌گذاران و مردم دارد و دولت نیز در حوزه تسهیلات به آن‌ها کمک می‌کند.

به گفته وی، در حوزه مجوز‌ها در بحث مربوط به تسهیلات از طریق تبصره ۱۸، تلاش می‌کنیم از سرمایه‌گذاران در ایجاد گلخانه حمایت کنیم، در این راستا کارگروهی ایجاد شده تا بتوانیم سازه‌های گلخانه‌ای را سبک‌سازی و ارزان‌سازی کنیم و با مکان‌یابی در کشور، ظرفیت‌های اقلیمی مناسب و متناسب با اکولوژی منطقه را شناسایی کنیم. یکی از بهترین نقاط در منطقه میناب، رودان، توکهور و هشتبندی استان هرمزگان است. در مکران نیز ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گلخانه‌ای وجود دارد تمرکز ما هم بر این نقاط است و حمایت ویژه‌ای هم انجام می‌دهیم.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: جمعی از سرمایه‌گذاران این منطقه و بخشی نیز از بیرون منطقه هستند که در اینجا سرمایه‌گذاری کرد‌ه‌اند تا بتوانند شهرک‌های گلخانه‌ای بزرگ اقتصاد را ایجاد کنند تا برای منطقه اشتغالزایی ایجاد کرده و تولید ثروت کنند و علاوه بر تامین نیاز داخلی، به بازار‌های هدف و کشور‌های همسایه به دلیل نزدیکی به مرز حوزه‌های آبی دست یابند.

ارسال نظر