شناسه خبر : 31358

افزایش ۷۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر خلیج فارس

افزایش ۷۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر خلیج فارس

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی میزان جابجایی انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر خلیج فارس، گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۹ میلیون و ۲۶۹ هزار تن کالا از طریق این بندر نفتی تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسین عباس‌نژاد افزود: از این میزان جابجایی هشت میلیون و ۲۸۸ هزار و ۹۳ تن مربوط به فرآورده‌های نفتی و ۹۸۱ هزارو ۵۹۵ تن نیز مواد معدنی صادراتی را شامل می‌شود.


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این بازه زمانی همچنین ۲ میلیون و ۳۶۲هزار و ۶۵۵ تن فرآورده نفتی با رویه کاپوتاژ (حمل و نقل ساحلی) و ۱۲۶هزار و ۹۴۲ تن نیز به صورت ترانزیت جابجا شده است.


عباس‌نژاد خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال یک‌هزار و ۱۶۵ فروند شناور در اسکله‌های تحت نظارت بندرخلیج فارس پهلو گرفته که از این تعداد، ۸۸۶ فروند کشتی‌های حامل فرآورده نفتی و ۲۷۹ فروند نیز مربوط به شناور‌های مواد معدنی است.


بندر نفتی خلیج‌فارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی دارای ۱۰پست اسکله نفتی و ۲ پست اسکله مواد معدنی، با ظرفیت آبخور ۷،۵ متر و قابلیت پهلودهی شناور‌هایی با تناژ ۱۰هزارتن است و انواع فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت گاز، نفت کوره، قیر، نفت سفید، فورفورال و انواع روغن جابجا می‌شود.

ارسال نظر