شناسه خبر : 31276

اختصاصی چابک آنلاین؛

درآمد سازمان راهداری از عوارض جابجای کالا به ۷ هزار میلیارد تومان رسید

رانندگان در آزاد راهها ۱۲۸ میلیارد تومان عوارض پرداخت کردند

درآمد سازمان راهداری از عوارض جابجای کالا به 7 هزار میلیارد تومان رسید

درآمدهای عملیاتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در شش ماهه نخست سالجاری به۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، این رقم درمقایسه با درآمدهای عملیاتی 3 هزار و 400 میلیارد تومانی این شرکت در نیمه نخست سال گذشته حدود 6 هزار میلیارد تومان رشد داشته است.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، سال 69 با نام پایانه های عمومی وسایل نقلیه عمومی به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد.

در سال73 نام آن به سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور تغییر یافت و مجددا در سال 83 ، تمامی وظایف، پست های سازمانی ،تعهدات و اعتبارات معاونت راهداری وزارت راه و ترابری به سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور انتقال و نام سازمان به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تغییر یافت.

درحال حاضراین سازمان جزء سازمان های وزارت راه و شهرسازی است.

فعالیت اصلی سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای،احداث، بهره برداری، توسعه و نگهداری پایانه های عمومی وسایل نقلیه باربری در تمامی نقاط کشور، همچنین ایجادتیرپارک ها و مجتمع های رفاهی بین راهی در نقاط مختلف کشورکه بخش غیردولتی راغب به ایجاد آن نیست.

سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای در نیمه نخست سالجاری ازمحل ارائه اجرای قانون تردد، یک هزار و 900 میلیارد تومان، عوارض جابه جایی کالا، 7 هزار و 100 میلیارد تومان، درآمد تسهیلات پایانه، 166 میلیارد تومان ، عوارض آزاد راهها 128 میلیارد تومان، خدمات حمل و نقل، 36 میلیارد تومان و سایربخش ها، 14 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

واقعیت این است که افزایش درآمد از اجرای قانون تردد،عوارض جابجایی کالا و تسهیلات پایانه نسبت به سال مالی قبل عمدتا ناشی از افزایش کرایه حمل کالا، افزایش تعداد بارنامه های صادره  و افزایش نرخ عوارض جابجایی کالا از 4 به 9 درصد از ابتدای دیماه سال 1400 است.

ناگفته نماند که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  در شش ماهه نخست امسال،  13 میلیارد تومان درآمد  از سود سپرده های بانکی، سود خالص از فروش دارایی های ثابت مشهود، درآمد حاصل از اجاره خانه های سازمانی و سایر داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک میلیارد تومان رشد داشته است.

درآمدحاصل از اجاره خانه های سازمانی مربوط به وجوه دریافتی از پرسنل بابت اجاره تعداد 655 دستگاه آپارتمان متعلق به سازمان در 32 استان است.

مروری بر عملکرد سالجاری سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای  نشان داد که سود خالص این سازمان درنیمه نخست امسال به رقم1700 میلیارد تومان رسیده است.

این رقم در مقایسه با سودخالص 181 میلیارد تومانی این سازمان در نیمه نخست سال 1400، حدود 1500 میلیارد تومان رشد داشته است.

سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای، دارایی های ثابت مشهود (به استثنای ماشین آلات و ابزارآلات) خود در نیمه نخست سالجاری که مبلغی معادل 595 میلیارد تومان بوده را تا ارزش 4200 میلیارد تومان در مقابل خطرات احتمالی ناشی از حریق، سیل و زلزله تحت پوشش بیمه ای قرار داده است.

 

ارسال نظر