شناسه خبر : 31238

افزایش ۴ درصدی ترددهای بین استانی وسایل نقلیه در دی ماه

افزایش ۴ درصدی ترددهای بین استانی وسایل نقلیه در دی ماه

علی اکبر آشوری گفت: اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند، نشان می‌دهد ترددهای بین استانی وسایل نقلیه در دی ماه امسال نسبت به سال گذشته افزایش چهار درصدی داشته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، علی اکبر آشوری رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به این خبر افزود: در دی ماه امسال ۵۴ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۴۳۴ تردد بین استانی توسط دوربین‌های مرکز مدیریت راه‌های این سازمان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش و نسبت به ماه گذشته پنج درصد کاهش داشته است.

آشوری در خصوص تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک بیان کرد: متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشت که نشان دهنده افزایش سفرها در دی‌ماه سال جاری نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته است.

وی افزود: متوسط تردد روزانه وسایل نقلیه سبک در دی‌ماه امسال نسبت به ماه قبل، کاهش ۶ درصدی داشت که نشان دهنده تأثیر شرایط جوی نامناسب در این ماه و کاهش تقاضای سفر به ویژه در هفته پایانی دی ماه به دلیل بارش و برف و یخبندان بوده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مورد بیشترین و کمترین تردد بین استانی وسایل نقلیه در دی‌ماه گفت: بیشترین تردد بین استانی وسایل نقلیه در دی ماه در تاریخ دوم دی با تردد دو میلیون و ۱۸۰ هزار و ۳۷۵ وسیله نقلیه و کمترین تردد در تاریخ ۲۵ دی‌ماه با یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۶۶۲ وسیله نقلیه اتفاق افتاد.

آشوری افزود: در دی‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته استان‌های سیستان و بلوچستان با ۴۰ درصد، بوشهر با ۳۶ درصد و خوزستان و کرمان هرکدام با ۲۷ درصد، بیشترین افزایش تردد ورود و خروج را داشتند و استان‌های تهران، البرز با منفی سه درصد، سمنان منفی دو درصد و و خراسان رضوی و مازندران با منفی یک درصد بیشترین کاهش تردد بین استانی را در بین استان‌های سراسر کشور داشتند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها درباره آمار استفاده کنندگان کاربران جاده از سامانه اطلاع رسانی ۱۴۱ در دی‌ماه بیان کرد: در این مدت تعداد دو میلیون و ششصد و نوزده هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱ برقرار شد که نسبت به ماه قبل ۱۴۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد، از این تعداد دویست و پانزده هزار تماس توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه‌ها پاسخ داده شد که نسبت به ماه قبل ۱۵۷ درصد افزایش داشته است.

آشوری بیان کرد: سهم پاسخگویی ستاد از تماس‌های ۱۴۱ برابر با ۴۱ درصد و سهم پاسخگویی مراکز مدیریت راه‌های ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان استان‌ها، ۵۹ درصد بوده است.
وی افزود: همچنین تعداد ۸۲ هزار پیامک به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ ارسال شد که نسبت به ماه قبل ۶۷ درصد افزایش داشته است. بیشترین سهم تماس‌ها از کل تماس‌های برقرار شده با سامانه تلفنی ۱۴۱ مربوط به استان‌های تهران، مازندران و خراسان رضوی بوده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها در خصوص بازدید کاربران جاده از وب سایت ۱۴۱ و اپلیکیشن ۱۴۱ بیان کرد: کل بازدید کاربران از وب سایت ۱۴۱ در دی‌ماه، یک میلیون و سیصد هزار بازدید بود که نسبت به مدت مشابه ماه قبل ۱۲۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی افزود: همچنین کل درخواست اپلیکیشن ۱۴۱ در دی‌ماه امسال، ۳۳۰ هزار درخواست بود که نسبت به مدت مشابه ماه قبل، چهل و سه درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر