شناسه خبر : 30800

اختصاصی چابک آنلاین؛

درآمد گروه های سازمان اقتصادی کوثر به ۴۷۰۰ میلیارد تومان رسید

درآمد گروه های سازمان اقتصادی کوثر به 4700 میلیارد تومان رسید

مجموع درآمدهای عملیاتی گروههای وابسته به سازمان اقتصادی کوثر در سال گذشته به رقم ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده که ۴۶۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به مجموع درآمد حاصل از فروش محصولات و ارایه خدمات و ۶۵ میلیارد تومان دیگر هم مربوط به سود حاصل از سرمایه گذاری گروههای وابسته به سازمان بوده است.

چابک آنلاین ، بهاره تاجر باشی، مجموع درآمدهای عملیاتی گروه های وابسته به سازمان اقتصادی کوثردر سال 99 حدود سه هزارو 429 میلیارد تومان بوده است.

سازمان اقتصادی کوثر در سال 72 تاسیس شده و با سابقه حدود چهار دهه فعالیت در حوزه اقتصادی، سازمانی دولتی وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران است و مدیریت واحدهای اقتصادی وابسته به این بنیاد را برعهده دارد.

گروههای عمده این سازمان شامل کشاورزی، صنایع،سلامت و درمان،برق و انرژی ، فنی و مهندسی و ابنیه و معادن است.

براساس این گزارش،گروه کشاورزی با 2 هزار و 300 میلیارد تومان درآمد، در رتبه اول و دارای بالاترین رتبه درآمد در بین شرکت های سازمان اقتصادی کوثر در سال گذشته بود.

گروه صنایع با یک هزار میلیارد و 200 تومان درآمد در رتبه دوم و گروه سلامت و درمان با 590 میلیارد تومان درآمد در رتبه سوم قرار گرفته است.

ناگفته نماند که جمع درآمدهای سازمان اقتصادی کوثر درسال گذشته به رقم  505 میلیارد تومان رسیده که این میزان درآمد ناشی از سود حاصل از سرمایه گذاریها بوده است.

هرچند که جمع درآمدهای سازمان اقتصادی کوثر درسال 99 حدود 956 میلیارد تومان  بوده که در سال 1400 با کاهش مواجه شده است.

به تازگی صورت های مالی ۲۰۷ شرکت منتشر  شده که صورت‌های مالی ۵۰ شرکت دولتی، ۱۲۰ شرکت زیر مجموعه بانک‌ها، ۲۹ شرکت زیر مجموعه موسسات و نهاد‌های عمومی غیر دولتی و ۸ فدراسیون ورزشی جمعا به تعداد ۲۰۷ شرکت  به مرحله انتشار عمومی رسیده اند.

ناگفته نماند که تاکنون مجموع صورت‌های مالی انتشار یافته توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی  به ۶۰۳ شرکت دولتی و سایر شرکت‌های مشمول رسیده است.

هدف از انتشار صورتهای مالی شرکت ها، بهبود عملکرد و مدیریت در شرکت‌های  دولتی و عمومی، عنوان شده است.

کوثر کامل 1

ارسال نظر