شناسه خبر : 30597

مذاکرات جیلی و رنو برای جذب آرامکوی سعودی

مذاکرات جیلی و رنو برای جذب آرامکوی سعودی

شرکتهای رنو و جیلی اتوموبیل هولدینگ چین، در تلاش برای نهایی کردن قراردادی برای جذب شرکت نفتی دولتی آرامکوی سعودی به عنوان سرمایه گذار و شریک در طراحی و تامین موتورهای بنزینی و فناوری‌های هیبریدی هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سه منبع آگاه به رویترز گفتند: این تولیدکننده نفت سعودی، در مرحله مذاکرات پیشرفته برای خرید حداکثر ۲۰ درصد سهم در شرکت فناوری پیشرانه جیلی-رنو قرار دارد که هنوز نام ندارد و این خودروسازان به دنبال تاسیس آن هستند.

بر اساس اسناد آماده شده توسط این دو شرکت خودروسازی که توسط رویترز مشاهده شده است، این شرکت قرار است امسال با ظرفیت تولید سالانه بیش از پنج میلیون قطعه موتور کم آلاینده و هیبریدی و گیربکس، راه اندازی شود.

با سرمایه گذاری ۲۰ درصدی آرامکو، سهم هر کدام از شرکتهای رنو و جیلی در این شرکت، ۴۰ درصد خواهد بود. هدف از این جوینت ونچر که در رنو با نام کد "اسب" و در جیلی با نام "روبیک" شناخته می شود، طراحی موتورهای بنزینی بهینه و سیستم‌های هیبریدی در دورانی است که صنعت خودروسازی تمرکز بالایی به حوزه خودروهای برقی پیدا کرده است.

شرایط مالی سرمایه گذاری احتمالی آرامکو در این جوینت ونچر، هنوز مشخص نیست. قرار است از سرمایه گذاری آرامکو برای حمایت از توسعه فناوری‌های کربن زدا برای موتورهای بنزینی استفاده شود.

آرامکو سال گذشته شراکت با شرکت هیوندای موتور را اعلام کرد که تحت آن، درباره سوخت‌های پیشرفتی که می توانند در موتورهای هیبریدی برای کاهش انتشار دی اکسید کربن خودرو استفاده شوند، تحقیق شود.

به گفته یک منبع آگاه، قرارداد این شرکت نفتی با جیلی و رنو همچنان باید از سوی هیات مدیره دو شرکت مورد تائید قرار بگیرد. این سه شرکت باید یک انگیزه نامه را ظرف هفته های آینده تکمیل کنند.

 

ارسال نظر