شناسه خبر : 29615

همکاری ۱۲۰ میلیون دلاری نفتی‌ها با دانش‌بنیان‌ها

همکاری ۱۲۰ میلیون دلاری نفتی‌ها با دانش‌بنیان‌ها

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری گفت: صنعت نفت قرارداد با حجم ۱۲۰ میلیون دلار با دانش‌بنیان‌ها منعقد کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در حاشیه همایش پتروفن که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری از امروز به مدت سه روز آغاز به کار کرده است، در جمع خبرنگاران، افزود: رکن اصلی حوزه نفت و انرژی در دنیا بر استفاده از فناوری بنا نهاده شده است و شرکت‌هایی که بتوانند بیشترین ارزش افزوده را از طریق فناوری ایجاد کنند، موفق‌تر هستند.

وی ادامه داد: در کشور نیز به این حوزه توجه شده و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های صنعتی رو به افزایش است. 

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به راه‌اندازی کارگروه بار اول در معاونت علمی ریاست‌جمهوری، خاطر نشان کرد: ماموریت این کارگروه حذف فرآیندهای پیچیده بوروکراسی برای انعقاد قراردادها با شرکت‌های دانش‌بنیان است و صنعت نفت در ۲ سال اخیر رتبه اول را در بهره گیری از توان شرکت‌های دانش بنیان داشته است.

معاون علمی رئیس‌جمهوری یادآور شد: این صنعت تاکنون ۱۲۰ میلیون دلار قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان در قالب کارگروه بار اول منعقد کرده‌ است.

وی اضافه کرد: ما هنوز از بهره‌گیری صد درصدی توان شرکت‌های دانش‌بنیان فاصله داریم، ولی خوشبختانه این باور که باید از توان محققان داخلی استفاده شود، در کشور ایجاد شده است.

ارسال نظر