شناسه خبر : 30039

ورزش فرصت‌های بسیاری برای رشد اقتصادی دارد

ورزش فرصت‌های بسیاری برای رشد اقتصادی دارد

عضو هیئت رئیسه و خزانه‌دار کانون صنعت، ورزش و بازار گفت: ما خواستار توجه بیشتر مسئولین به آورده‌های اقتصادی ورزش شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، پیروز هاشمی ارس اظهار کرد: جام جهانی فوتبال در قطر پایان یافت و به نظرم بر اساس آورده‌های اقتصادی مقام قهرمانی به قطر رسید. این کشور توانست با مدیریت خوب منابع اقتصادی بیشترین بهره‌برداری فرهنگی و اقتصادی را از این رویداد ورزشی داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه کانون صنعت، ورزش و بازار افزود: ما هم می‌توانیم با توجه به پتانسیل‌های بسیاری که در حوزه‌های مختلف ورزشی داریم، از ورزش بهره‌های اقتصادی بیشتری را ببریم.

وی با تاکید بر اینکه اکنون صنعت ورزش در دنیا به یکی از مشخصه‌های اصلی قدرت اقتصادی کشورها تبدیل شده است، گفت: با ایجاد اتاق فکر در فدراسیون‌ها با حضور پیشکسوتان، فعالان اقتصادی و جوانان، بازتعریف و شناسایی قدرت‌های ورزشی و اقتصاد ورزشی می‌توان از وابستگی ورزش به دولت و همچنین درآمدزایی برای فدراسیون‌ها از طریق فعال‌سازی لیگ‌ها و انتقال تجربیات و تعامل با لیگ‌های دنیا در عرصه سایر ورزش‌های کمتر فعال شده دست آوردهای خوبی را برای ورزش کشور رقم بزنیم.

این کارآفرین و پیشکسوت ورزشی در پایان تاکید کرد: نسل جوان اکنون در کنار نوآوری‌های دیجیتال، نیازمند تشویق و ترغیب به سمت ورزش‌هایی است که ضمن هیجان و شادابی می‌تواند قدرت فکری و نوآوری‌های اجرایی فدراسیون‌ها را بالا ببرند، این امر نیازمند یک اراده از سوی فدراسیون‌ها و بدنه مدیریت ورزش برای میدان دادن به جوانان است.

 

ارسال نظر