شناسه خبر : 29303

ساخت خط‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان منتظر۳۵ میلیارد یوان منابع مالی

ساخت خط‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان منتظر35 میلیارد یوان منابع مالی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه منابع مالی مورد نیاز برای ساخت خط‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان را ۳۵ میلیارد یوان (حدود ۱۷۵ هزار میلیارد تومان) اعلام کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، خیرالله خادمی، با یادآوری این‌که برای ساخت خط‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان حدود 35 میلیارد یوان منابع مالی نیاز است، اظهار کرد: مدارک و مستندات مربوطه توسط وزارت راه و شهرسازی آماده و به شورای اقتصاد ارسال شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم در شورای اقتصاد تصویب شود تا افزایش سهم فاینانس این پروژه ریلی برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد:‌ برای ساخت این مسیر ریلی به‌صورت سریع‌السیر و سرعت 300 کیلومتر در ساعت حدود 35 میلیارد یوان با 5 درصد تلرانس برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل گفت: برای این مسیر 2 ست قطار در نظر گرفته شده بود که آنرا به 4 ست قطار افزایش دادیم.

خادمی پیش‌تر از مکاتبه دولت با چینی‌ها برای فعال‌سازی 12.1 میلیارد یوان فاینانس قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان خبر داده و گفته بود: پیمانکار ایرانی در حال انجام کارهای مربوط به زیرسازی و بسترسازی قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان محدوده قم ـ اصفهان است.

وی با یادآوری اینکه تاکنون 3.2 میلیارد یوان در این پروژه هزینه شده است، افزود: تاکنون مجوز چینی‌ها برای تأمین 15.3 میلیارد یوان فاینانس اخذ شده است.

به گفته وی، مکاتبات دولت برای فعال‌سازی مابقی فاینانس (12.1 میلیارد یوان) با کشور چین انجام شده است.

ارسال نظر