شناسه خبر : 28952

اجرای بیش از ۷۰۰ پل در مناطق محروم

اجرای بیش از ۷۰۰ پل در مناطق محروم

فرمانده قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه از ساخت و مرمت ۷۴۹ پل در مناطق محروم خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزارش صدا و سیما، سردار ضیاالدین حزنی، گفت: این قرارگاه در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان وبلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، استان مرکزی، همدان و یزد در مجموع ۷۴۹ پل احداث، ترمیم و محکم سازی کرده است.

سردار حزنی با اشاره به مشارکت این قرارگاه برای احداث و مرمت راه روستایی در مناطق صعب العبور و مرزی گفت: تا به امروز در بحث احداث راه و جاده روستایی حدود ۱۸۵۹ پروژه در سطح کشور انجام شده است و در بعضی مکان‌ها نیز جاده‌ها به صورتی ساخته شده که هم روستاییان و هم یگان‌های رزمی برای ماموریتی که در مرز دارند، از آن استفاده کنند.

فرمانده قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه گفت: این قرارگاه تاکنون ۱۸۵۹ پروژه در استان‌های کشور انجام شده است و در مجموع ۲ هزار و پانصد کیلومتر راه روستایی ساخته شده که همزمان با تامین امنیت مرز‌ها، دسترسی روستا‌های مرزی را به امکانات و راه‌ها فراهم کرده است.

سردار حزنی همچنین ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که صورت گرفته احداث موج شکن‌های دو منظوره است که در زمان بحران و خطر در خدمت شناور‌های جنگی و عملیاتی و در زمان‌های عادی نیز در اختیار صیادان قرار می‌گیرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه درباره موج شکن‌های دو منظوره نیز گفت: موج شکن‌های دو منظوره بین ۱۰ تا ۱۵ میلیاردتومان هزینه دارد و تاکنون ۵۷ موج شکن در استان‌های مرزی احداث شده که خرده صیادان و صیادان بزرگ از این موج شکن‌ها استفاده میکنند.

ارسال نظر