شناسه خبر : 27616

قانون نظام مهندسی ساختمان در حال اصلاح و به روز شدن است

قانون نظام مهندسی ساختمان در حال اصلاح و به روز شدن است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قانون نظام مهندسی در حال اصلاح و به روز شدن است تا بحث حفظ جان و کیفیت ساختمان‌ها به صورت جدی‌تری مورد توجه قرار بگیرد و دیگر شاهد وقوع متروپل‌ها در کشور نباشیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی یوسفی، با اشاره به اثرگذاری رای‌های صادرشده در خصوص متخلفان ریزش ساختمان متروپل آبادان اظهار کرد: بحران‌هایی مثل متروپل که در کشور رخ می‌دهد همیشه در کوتاه مدت مورد توجه قرار می‌گیرند و پس از مدتی از اذهان پاک می‌شوند در صورتی که باید به این موارد به صورت ریشه‌ای نگاه شود.

وی با بیان اینکه در بحران‌هایی مثل متروپل باید دو موضوع به صوت جدی مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: باید از تکرار چنین اتفاقاتی که باعث مرگ افراد می‌شود جلوگیری کرد. همچنین باید همیشه طرح‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع چنین رخدادهایی را اجرایی کرد و با متخلفان سختگیرانه برخورد شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: باید با افرادی که در صدور مجوزها برای ساخت و ساز مسکن در کشور و همچنین مباحث نظارتی کوتاهی می‌کنند به شدت برخورد شود تا شاهد وقوع متروپل‌ها نباشیم.

یوسفی عنوان کرد: اتفاقاتی مثل متروپل باید تجربه‌ای شود تا بتوانیم رویه‌های اشتباهی را که داریم در بخش‌های مختلف اصلاح کنیم. همچنین باید از همان شرایط بحرانی درس‌هایی برای مدیریت بحران کسب و در دیگر اتفاقات استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در کمیسیون عمران مجلس، قانون نظام مهندسی در حال اصلاح و به روز شدن است تا بحث حفظ جان مردم و کیفیت ساختمان‌ها به صورت جدی‌تری مورد توجه قرار بگیرد و دیگر شاهد وقوع متروپل‌ها در کشور نباشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید برخی از قوانین ساخت، فنی و نظارتی در حوزه ساختمان اصلاح شوند و جرم‌انگاری‌هایی در این زمینه لحاظ شود تا در صورت عدم توجه به قوانین، بتوان با افرادی که به قانون توجهی ندارند به صورت جدی برخورد کرد.

 

ارسال نظر