شناسه خبر : 25894

اختصاصی چابک آنلاین؛

تعرفه آب برای واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی بسیار پایین است

استفاده ازآب شرب درساخت مسکن مناطق شمالی تهران برای سازندگان توجیه دارد

تعرفه آب برای واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی بسیار پایین است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، گفت: با وجود اینکه تعرفه مصرف آب شهری برای ساخت و سازهای مسکن درتهران بسیار بالاست، همچنان در مناطق شمالی تهران از آب شرب برای ساخت وسازها استفاده می شود زیرا که قیمت مسکن در مناطق شمالی تهران بالا بوده و استفاده ازآب شرب در ساخت وسازهای این مناطق برای سازندگان توجیه اقتصادی دارد.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، محمدرضا بختیاری، درگفت و با چابک آنلاین، با بیان اینکه میزان هدر رفت آب در حال حاضر 22 درصد است و براساس قوانین این نرخ بایدتا سال 1410 به میزان 15 درصد برسد، گفت: یکی دیگر از عمده دلایل هدررفت آب در زمینه تولید مصالح ساختمانی بوده چرا که تعرفه آب برای واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی بسیار پایین بوده و عمدتا از آب چاه برای تولید استفاده می کنند .

وی،ادامه داد: به دلیل غیر اقتصادی و ارزان بودن منابع آب در کشور، تولید کنندگان مصالح ساختمانی  به سمت شیوه های نوین تولید نمی روند در حالیکه قیمت آب در کشورهای دیگر واقعی بوده ، بنابراین تولیدکنندگان در سایر کشورها به سمت شیوه های نوین تولید مصالح ساختمانی سوق داده شده اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، تاکید کرد: مادامی که قیمت حامل های انرژی بخصوص منابع آب واقعی نشود انتظار نمی رود  که تولید کنندگان مصالح ساختمانی به سمت تولید مصالح ساختمانی نوین حرکت کنند.

بختیاری، با اشاره به اینکه 80 درصد از منابع آب تهران به مصارف خانگی می رسد، افزود: مصارف خانگی آب در مناطق یک تا سه نسبت به سایر مناطق تهران بالاتر بوده، ضمن اینکه استفاده از آب شرب برای استخرها در این مناطق رایج است.

وی،خاطر نشان کرد که با هدف کنترل و مصرف بهینه آب تمهیداتی چون اعمال جریمه و حتی قطعی موقت آب در مناطق پرمصرف تهران درنظر گرفته شد که نتیجه های مثبتی را در کاهش مصرف منابع آب تهران به دنبال داشت.

 

ارسال نظر