شناسه خبر : 25264

مبالغ اضافی دریافتی بابت مرسولات، بازگشت داده می‌شود

مبالغ اضافی دریافتی بابت مرسولات، بازگشت داده می‌شود

مدیر کل کیفیت و امور مشتریان شرکت پست خاطر نشان کرد : برخی از شرکت‌های خصوصی مجوز فعالیت از سازمان تنظیم و مقررات را دریافت نکرده‌اند که لازم است در این خصوص نهادهای حاکمیتی مطابق مقررات موضوعه اقدام کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، محمد اخلاقی، تعهدات شرکت ملی پست نسبت به مشتریان را در 2 حوزه دانست و افزود: تمامی مرسوله‌ها و کالاهای پستی در زمره تعهد غرامت اجباری شرکت پست محسوب می‌شوند به عبارت دیگر اگر در فرآیند پست به مرسولات مشتریان آسیبی وارد شود این شرکت تا سقف یک میلیون تومان به مشتریان غرامت پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه مشتریان باید مستندات خود را درباره ارزش بسته‌های خود به شرکت پست ارائه بدهد، خاطر نشان کرد: اگر مشتری به شرکت پست مراجعه کند و ارزش مرسوله‌اش را با ارائه مستندات بیش از یک میلیون تومان اعلام کند با درخواست مشتری، واحد‌های پستی دولتی یا خصوصی می‌توانند تا سقف 20 میلیون تومان متعهد شود که در صورت بروز مشکل برای مرسوله مشتری تا سقف اظهار شده به واحد قبول غرامت دریافت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: استاندارهایی که سازمان تنظیم مقررات برای کالاها و بسته‌های پستی تعریف کرده عبارتند از؛ دست‌خوردگی، مفقودی، آسیب‌دگی و خسارت در تاخیر بسته‌های پستی.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت ملی پست بر عملکرد پست‌های خصوصی نظارت دارد؟ اذعان کرد: واحدهای  خصوصی مجوز دار ارائه خدمات پستی 2 گروه می‌باشند، واحدهایی که ‌فعالیت مشترک با شرکت ملی پست دارند مانند دفاتر پیشخوان دولتی نمایندگی‌های شرکت ملی پست و... که این دفاتر با شرکت ملی پست قرارداد مشترک دارند و به عنوان نماینده شرکت پست در فرآیند قبول مرسولات ایفای نقش می‌کنند و تمام تعهداتی که در حوزه غرامات ابن واحدها متقبل میشوند عینا متوجه شرکت ملی پست می‌باشد.

 مدیر کل کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست گروه دوم را واحدهای ارائه خدمات پستی دارای پروانه اپراتوری خدمات پستی برشمردند مانند پست اول و...  که از نظر مقررات اداری و‌ نظارتی زیر مجموعه شرکت پست نیستند.

 این مقام مسئول افزود: طبق قانون اساسنامه شرکت ملی پست سازمان تنظیم مقررات متولی نظارت بر فعالیت شرکت‌های خصوصی است و این سازمان بر عملکرد این پست‌ها در زمینه ایفای تعهد به مشتریان نظارت دارد.

به گفته اخلاقی؛ برخی از شرکت‌های خصوصی مجوز فعالیت از سازمان تنظیم و مقررات را دریافت نکرده‌اند که لازم است در این خصوص نهادهای حاکمیتی مطابق مقررات موضوعه اقدام کنند.

وی با اشاره به دریافت نکردن مبلغ اضافه از مشتریان بابت ارسال مرسوله‌های پستی در ابتدای سال، تصریح کرد: ابتدای سال وزیر ارتباطات دستور دادند که شرکت پست برای مشتریان تخفیفاتی در نظر بگیرد از آنجا که برخی مشتریان مشمول این تخفیف نشده بودند سامانه‌ای در شرکت تعریف و درخواست‌های مشتریان احصا و در صورت شمولیت این مبالغ مشمول تخفیف اخذ نشده به مشتریان عودت شد.

 این مقام مسئول در پایان بیان کرد: در 2 هفته گذشته باهدف تسهیل و تسریع در پرداخت‌ خسارت‌ها در فرآیندهای پست بازنگری اساسی صورت گرفته و با توسعه و بهبود زیرساخت‌های مرتبط تلاش شد تا در کمترین زمان ممکن غرامات مشتریان که ناشی از عدم ایفای تعهدات شرکت ملی پست بوده به مشتریان پرداخت شود.

 

ارسال نظر