شناسه خبر : 22569

وجود ۱۱هزار تعاونی زنان از مهمترین ظرفیت‌های بخش تعاون است

وجود ۱۱هزار تعاونی زنان از مهمترین ظرفیت‌های بخش تعاون است

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق بررسی ما وجود ۱۱هزار تعاونی زنان از مهمترین ظرفیت‌های بخش تعاون است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «مهدی مسکنی» روز دوشنبه در آیین امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین معاونت امور تعاون و «دانشگاه الزهرا» با اشاره به این که ترویج و توسعه فرهنگ تعاون از مهم‌ترین اهداف ماست، اظهار داشت: ارتباط با شش دانشکده دانشگاه الزهرا در برنامه ما است. ما علاقه‌مندیم روابط خود را با حوزه و دانشگاه گسترش دهیم و در این مسیر سیاست‌ها و راهبردهای خود را مشخص کرده‌ایم.

وی افزود: به شدت علاقمند به گسترش همکاری با دانشگاه و حوزه برای گسترش فرهنگ تعاون میان فرهیختگان جامعه هستیم.

 معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون با دانشگاه‌های تهران، قم، علامه طباطبایی و علم و صنعت تفاهمنامه‌ای برای ترویج فرهنگ تعاون امضا کرده‌ایم و امروز نیز در همین راستا تفاهمنامه‌ای را با دانشگاه الزاهرا امضا می‌کنیم. 

مسکنی خاطرنشان کرد: همچنین تعاونی‌های بزرگی داریم از حوزه تولید قطعات خودرو گرفته تا تولید مواد غذایی و غیره فعالیت دارند که امیدواریم با ارتباط میان دانشگاه و تعاون این بخش را توسعه بدهیم.

وی با بیان این‌که در بخش تعاون، تعاونی های بسیار بزرگی وجود دارد، تصریح کرد: فرهنگ تعاون در ایران بسیار غنی است و امیدواریم که با همکاری دانشگاه ها به خصوص در بخش تعاونی های دانشجویی این فرهنگ را گسترش دهیم.

«فریده حق بین» سرپرست دانشگاه الزهرا نیز در این مراسم با تاکید بر این که در دانشگاه ها ظرفیت‌های فراوانی از نیروی انسانی تعلیم دیده و  ورود آنها به بخش اشتغال کشور وجود دارد که حضور آنها در بازار کار متاسفانه معضل بزرگی شده است.

وی با تاکید بر این‌که ظرفیت‌های بسیاری در وزارت کار درباره این موضوع وجود دارد، ادامه داد: با توجه به شعار سال که رهبر معظم انقلاب به تمام نهادهای کشور دستور داده اند و دانشگاه نیز از این امر مستثنی نیست، باید بتوانند در این زمینه نقش خود را ایفا کند.

وی با اشاره به این که ۱۱ هزار دانشجو بعد از فارغ التحصیلی باید بتوانند برای کشور مفید باشند،ابراز امیدواری کرد: کشور بتواند از هزینه‌ای که برای تعلیم و تربیت این دانشجویان کرده استفاده داشته باشد و گامی در جهت نیاز کشور به نیروی کار و رفع نیاز در این زمینه برداریم.

در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت امور تعاون و دانشگاه الزهرا از سوی مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرید حق بین سرپرست دانشگاه الزهرا امضا شد.

ارسال نظر