شناسه خبر : 22507

تسهیلات دانشگاه تربیت مدرس برای دانشجویان اعلام شد

تسهیلات دانشگاه تربیت مدرس برای دانشجویان اعلام شد

شرایط و تسهیلات دانشگاه تربیت مدرس برای دانشجویان مقطع دکتری رشته‌های تابع وزارت علوم ورودی سال ۱۴۰۱ اعلام شد.

به گزارش  چابک آنلاین به نقل از ایسنا،  دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرده است که به دانشجویان دارای رتبه‌های برتر دوره روزانه در آزمون ورودی (در رشته‌هایی که حداقل ۳ دانشگاه دولتی در آنها پذیرش دانشجو دارند) تسهیلاتی اهدا می‌کند.

بر این اساس، به دانشجویان رتبه اول آزمون (رتبه کل شامل مجموع رتبه آزمون کتبی و مصاحبه) مبلغ ۱۵ میلیون تومان اهدا می‌شود. این در حالی است که در رشته‌هایی که دو دانشگاه دولتی در آنها پذیرش دانشجو دارند، تنها به رتبه اول (رتبه کل شامل مجموع رتبه آزمون کتبی و مصاحبه) مبلغ ۱۲ میلیون تومان پرداخت می شود.

با اعلام این دانشگاه، یک سوم مبلغ هدیه تا پایان نیمسال دوم تحصیلی و الباقی در نیمسال‌های بعدی و بر اساس پیشرفت تحصیلی دانشجو در طول تحصیل به وی پرداخت می شود.

همچنین برای حمایت از رساله کلیه دانشجویان دکتری دوره روزانه، رساله نظری حداقل پنج میلیون تومان و رساله تجربی حداقل شانزده میلیون تومان اعتبار پژوهشی در نظر گرفته شده است.

به دانشجویان دارای رتبه‌های برتر دوره روزانه در آزمون ورودی (در رشته‌هایی که حداقل ۳ دانشگاه دولتی در آن رشته در سال جاری پذیرش دانشجو دارند) نیز، اعتبار ویژه پژوهشی با رعایت تبصره های مربوط تعلق می گیرد.

بر این اساس، دانشجویان رتبه اول، مبلغ هفت میلیون تومان گرانت دریافت می‌کنند. دانشجویان رتبه دوم آزمون نیز پنج میلیون تومان و دانشجویان رتبه سوم آزمون مبلغ چهار میلیون تومان گرانت دریافت می‌کنند.

دانشگاه تربیت مدرس به دانشجویان دکتری رتبه اول در رشته‌هایی که حداقل ۴ دانشگاه در آن رشته در سال جاری پذیرش دانشجو دارند، مبلغ هفت میلیون تومان وام قرض‌الحسنه بلند مدت با شرایط و ضوابط معاونت دانشجویی پرداخت می‌کند.

به کلیه دانشجویان دوره‌های روزانه و نوبت دوم نیز در صورت گذراندن دروس مربوط و شرکت در جلسه صلاحیت مدرسی، گواهی صالحیت مدرسی اعطا خواهد شد.

دانشگاه تربیت مدرس تمهیدات لازم را به منظور استفاده دانشجویان دوره‌های دکتری از فرصت مطالعاتی خارج از کشور (بورس کوتاه مدت) با توجه به شرایط و ضوابط موجود فراهم نموده و در این راستا نهایت همکاری را به عمل خواهد آورد.  

این دانشگاه اعلام کرد که فاقد خوابگاه متأهلی است و متقاضیان متأهل واجد شرایط دریافت کمک ودیعه مسکن، صرفاً بر اساس ضوابط صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجاز به درخواست وام مذکور هستند.

گفته شده، به کلیه دانشجویان روزانه و نوبت دوم، در سنوات مجاز تحصیلی، وعده ناهار بر اساس اعتبار تامینی از سوی صندوق رفاه و قیمت‌های مصوب این صندوق، در روزهای غیرتعطیل از شنبه تا چهارشنبه ارائه میشود.

به دانشجویان روزانه ساکن خوابگاه‌های این دانشگاه نیزعلاوه بر وعده ناهار، وعده صبحانه و شام نیز طبق قیمت‌های مصوب صندوق رفاه ارائه می‌شود.

بر اساس اعلام دانشگاه تربیت مدرس، پرداخت هر گونه وام به‌ صورت محدود و براساس اعتبار تأمینی از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات وفناوری است.

ارسال نظر