شناسه خبر : 22217

مبالغ وام های دانشجویی۳۰ درصد رشد داشت

مبالغ وام های دانشجویی۳۰ درصد رشد داشت

افزایش وام دانشجویی و شرایط دریافت ۲ وام تا پایان ماه و آخرین مهلت ثبت نام اعلام شد .

 به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت : زمان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی تحصیلی ، شهریه و مسکن در نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ حداکثر تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تعیین شده است.
دکتر مسعود گنجی با اعلام اینکه در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مبالغ وام های دانشجویی۳۰ درصد رشد داشته است افزود : بنا به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج ازدواج دانشجویی ، در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ وام تحصیلی برای دانشجویان متاهل دو برابر مبلغ وام دانشجویان مجرد پرداخت می‌شود.
وی اضافه کرد : وام ودیعه مسکن متاهلی نیز با افزایش ۳۰ درصدی در تهران ، به ۳۲ میلیون و پانصد هزار تومان ، در کلان شهرها به ۲۶ میلیون تومان و در سایر شهرها به ۱۹ میلیون و پانصد هزار تومان افزایش یافته است.
زمان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی تحصیلی ، شهریه و مسکن در نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ حداکثر تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تعیین شده و لازم است دانشجویان متقاضی تا تاریخ فوق نسبت به تشکیل پرونده و یا در صورت داشتن پرونده نسبت به ثبت درخواست وام و ارسال مدارک لازم اقدام کنند.
همچنین شرایط ، ضوابط ، مبالغ جدید و نحوه ثبت‌نام برای وام ویژه دکتری و وام ضروری حداکثر تا تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد و امکان پرداخت وام تا قبل از پایان سال برای دانشگاه‌هایی که در موعد مقرر اقدام کنند وجود دارد.
گنجی افزود : دانشگاه هایی که با کمبود ظرفیت خوابگاهی مواجه می شوند نیز می‌توانند با استفاده از ظرفیت وام ودیعه مسکن نسبت به اجاره خوابگاه اقدام نموده و آن را در اختیار دانشجویان قراردهند. وام ودیعه مسکن گروهی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ نیز ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. این وام می تواند در تامین خوابگاه، بخش عظیمی از کمبود ظرفیت خوابگاهی دانشگاه ها را برطرف نماید.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان با یادآوری این نکته که صندوق رفاه دانشجویان در سه بخش "اعطای وام و تسهیلات"، "ارتقای خوابگاه ها" و "ارتقای آشپزخانه و سالن‌های غذاخوری" فعالیت دارد، افزود: دانشگاه‌هایی که مشکل ارتقای خوابگاه و یا سالن غذاخوری دارند، اگر تاکنون اقدامی نکرده‌اند می‌توانند تقاضاهایشان را ارسال کنند تا بر اساس بودجه‌ای که در اختیار صندوق است مساعدت لازم صورت پذیرد و مشکلات ایشان مرتفع شود.
وی گفت : پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه پرداز شاغل ، دوره‌های مجازی و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی انتقالی از خارج به داخل کشور در صورت وجود اعتبار امکان پذیر خواهد بود . دانشجویانی که مطابق ضوابط و مقررات کشوری از پرداخت تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیل معاف هستند، مشمول وام شهریه نمی‌شوند.

ارسال نظر