شناسه خبر : 22230

میلگرد و آهن در بازار گران شد

میلگرد و آهن در بازار گران شد

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با گلایه از اینکه هنوز خرید و فروشی در بازار انجام نشده است اما آهن و میلگرد گران شده‌اند، گفت: ما مقصر اصلی این افزایش قیمت‌ها را تولیدکنندگان می‌دانیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، در هفته گذشته بازار خرید و فروش آهن با رشد قیمت‌ها روبه‌رو شده است، این افزایش قیمت در حالی به وجود آمده که هنوز معاملات در بازار رونق نداشته است و در اوایل اردیبهشت ماه بازار شاهد رونق معاملات و افزایش ساخت‌وساز خواهد بود.

حمیدرضا رستگار به‌عنوان رئیس اتحادیه فروشندگان آهن در خصوص دلایل افزایش قیمت آهن آن هم در هفته نخست سال 1401 به خبرنگار تسنیم، گفت: متأسفانه بازار در نیمه دوم اسفندماه سال گذشته با رشد 1500تومانی در قیمت هر کیلو میلگرد روبه‌رو شد، در آن مقطع برای ما این سؤال مطرح شد که به چه دلیل افزایش قیمت‌ها به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته نخست فعالیت واحدها در سال جاری بازار با افزایش 500تومانی هر کیلو میلگرد روبه‌رو شده است، افزود: در مجموع از اسفند تا 20 فروردین ماه بازار شاهد رشد دوهزارتومانی تیرآهن و میلگرد در هر کیلو است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن دلایل افزایش قیمت‌ها را افزایش قیمت دستمزد و تغییرات قیمتی توسط واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: هنوز در بازار معامله‌ای نشده است که ما به مشتریان قیمت‌ها را بالا بگوییم، ما مقصر اصلی افزایش قیمت‌ها را واحدهای تولیدی می‌دانیم.

رستگار تأکید کرد: در زمان حاضر هیچ توجیهی برای افزایش قیمتها وجود ندارد اگر واحدهای تولیدی بخواهند افزایش دستمزدها را عنوان کنند رقم‌ها به‌حدی نیست که بازار مدام با افزایش قیمت روبه‌رو باشد علاوه بر این تغییرات بین‌المللی نیز نمی‌تواند تأثیری بر بازار داخلی آهن داشته باشد.

وی تصریح کرد: نباید مصرف‌کنندگان تاوان مشکلات صادراتی تولیدکنندگان را پرداخت کنند. امروز هر کیلو تیرآهن از 15 هزار و 800 تومان به 17 هزار و 500 تومان رسیده است و هیچ پاسخی نیز در مورد دلایل افزایش قیمت‌ها عنوان نمی‌شود. در مجموع به‌نظر می‌رسد دولت باید تدبیر مناسبی را برای ساماندهی قیمت محصولات فولادی اعمال نماید تا بازار شاهد این نوسانات قیمتی نباشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن تأکید کرد: ما هنوز معامله‌ای انجام نداده‌ایم و طبیعتاً اوایل اردیبهشت ماه خرید و فروش‌ها آغاز می‌شود، چرا باید در شرایطی که بازار خرید و فروشی ندارد آهن گران شود؟!

  • فرهاد

    آقای رستگار شما لطفا از دولت و قوه قضائیه بخواهید که ورود کنند و بعضی از تولیدکنندگان و دلالان را از عرصه اقتصادی حذف کنند. شما اصلی‌ترین نقطه گرانی را عنوان کردین و اگر گوش شنوایی پیدا کنین واقعا مشکل بازار آهن حل خواهد شد.

ارسال نظر