شناسه خبر : 21696

۲۰۰ واحد تولیدی احیا و از تعطیلی ۴۴۵ کارخانه جلوگیری شد

۲۰۰ واحد تولیدی احیا و از تعطیلی ۴۴۵ کارخانه جلوگیری شد

سازمان بازرسی کل کشور با اقدامات نظارتی در ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری، ۲۰۰ واحد تولیدی را احیا و راه‌اندازی مجدد کرد و در ۴۴۵ مورد از تعطیلی کارخانه جلوگیری شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، در سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها»، بخش‌های مختلف دستگاه قضایی از جمله سازمان بازرسی کل کشور تلاش کردند با حمایت‌های حقوقی و قضایی از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری و از مجموعه‌های در حال فعالیت پشتیبانی کرد.

در همین راستا بر اساس اقدامات نظارتی سازمان بازرسی کل کشور  در ۱۰ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰، نسبت به افزایش تولید ۲۸۷ واحد تولیدی اقدام شد و برای ۲۸۶ واحد نیز نسبت به تسهیل در اخذ مجوز آنها اقداماتی صورت گرفت.

همچنین در تامین مالی برای ۴۸۹ واحد تولیدی اقدامات موثری توسط سازمان بازرسی کل کشور انجام شده و برای ۳۹ واحد تولیدی، رفع معارض قضایی صورت گرفته، ۶۸ واحد تولیدی اقاله و برای ۱۳۲۹ واحد تولیدی دیگر، اقدامات اثر بخش حمایتی انجام شد.

بر این اساس، در ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰، سازمان بازرسی کل کشور در راستای ماموریت‌های ذاتی و محوله و نیز براساس وظیفه خود مبنی بر آماده‌سازی بسترهای تحقق شعار سال،  ۱۷۴ فقره پرونده نظارت و بازرسی با محوریت بررسی مشکلات و موانع پیش روی تولید و سرمایه‌گذاری در دستگاه‌های اجرایی را پیگیری کرد که این اقدام منجر به تهیه و ارسال گزارش‌های بازرسی، شامل ۴۵۱ پیشنهاد اصلاح ساختار، فرایندها، مقررات و رویه‌های ناکارآمد و مخل تولید در نظام اجرایی به مراجع مربوطه شده است.

در همین راستا ۵۱۰ فقره گزارش یا نامه نیز از سوی این سازمان و مرتبط با موضوع حمایت از تولید ملی، سرمایه‌گذاری مولد، اشتغال و کارآفرینی به دستگاه‌های اجرایی و مسئولان زیربط ارسال شده است.  

علاوه بر آن در راستای تحقق شعار سال،  مدیران و کارشناسان سازمان بازرسی کل کشور از یک هزار و ۳۶ واحد تولیدی و اقتصادی سراسر کشور بازدید حضوری و نظارت میدانی مستمر انجام داده‌اند؛ این بازدیدها منجر به راه‌اندازی مجدد ۵۷ واحد تولیدی، جلوگیری از تعطیلی ۱۶۷ واحد تولیدی و افزایش تولید در ۶۹ واحد شده، چنان که در ۷۴۹ مورد نیز در اثر بازدیدها، اقدامات حمایتی اثربخش انجام شد.

بر این مبنا سازمان بازرسی کل کشور، وضعیت تولید در واحدهای تولیدی را مورد پایش و رصد دائمی قرار داد که در ده ماهه ابتدایی سال، بالغ بر یک هزار و ۹۰۹ واحد تولیدی در چتر رصدی این سازمان قرار گرفتند که در نتیجه ۴۸ واحد تولیدی راه‌اندازی مجدد شد و با اقدامات صورت گرفته، نسبت به عدم تعطیلی ۱۱۴ واحد اقدامات موثری انجام  و در ۶۴ واحد تولیدی نیز افزایش تولید رخ داد، ۱۳ واحد تولیدی نیز اقاله شد، و در ۳۶۶ مورد دیگر نیز اقدامات موثر حمایتی انجام شد.

ارسال نظر