شناسه خبر : 22017

معافیت مالیاتی درآمد حاصل از صادرات موادمعدنی لغو شد

معافیت مالیاتی درآمد حاصل از صادرات موادمعدنی لغو شد

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در قانون بودجه امسال معافیت مالیاتی درآمدهای حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی به صورت خام و نیمه خام و همچنین معافیت مالیاتی سود سپرده‌های بانکی برای اشخاصی حقوقی لغو شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، با توجه به سیاست کاهش اتکای بودجه دولت به درآمد نفتی و جایگزینی درآمد مالیاتی به جای نفت و نیز تامین مخارج جاری دولت از محل مالیات، لازم است معافیت‌های مالیاتی هدفمند،‌ نظام‌مند، زمان‌دار و محدود شود.

البته گاهی در قوانین بودجه برای تشویق فعالان اقتصادی به سرمایه‌گذاری در مناطق محروم، معافیت مالیاتی بی حد و حصر در نظر گرفته می‌شود،‌ در حالی که معافیت‌ها باید محدود ، منطقی و زمان بندی شده در نظر گرفته شود.

در حال حاضر سهم درآمد مالیاتی از تولید ناخالص داخلی ایران کمتر از 6 درصد است،‌ در حالی که این رقم به طور میانگین در دنیا بالای 10 درصد است، لذا باید معافیت مالیاتی نظام مند و زمان دار شود.

در این زمینه داوود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در صفحه مجازی توئیتر خود نوشت: «در قانون بودجه امسال معافیت مالیاتی درآمدهای حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی به صورت خام و نیمه خام و همچنین معافیت مالیاتی سود سپرده های بانکی برای اشخاصی حقوقی لغو شده است. کاهش تدریجی معافیت های مالیاتی، نقش مؤثری در عادلانه تر شدن نظام مالیاتی خواهد داشت».

ارسال نظر