شناسه خبر : 21961

اتحادیه اروپا به سوخت کربن روسیه تا سال ۲۰۲۷ وابسته خواهد بود

اتحادیه اروپا به سوخت کربن روسیه تا سال ۲۰۲۷ وابسته خواهد بود

کمیسیون اروپا تأیید کرده است که این اتحادیه پیش بینی کرده است که حداقل تا پنج سال دیگر به واردات انرژی خود از روسیه وابسته بماند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، تیم مک فی، سخنگوی کمیسیون اروپا برای امور مربوط به اقلیم و انرژی، در پاسخ به سوالی که در یک نشست مطبوعاتی در بروکسل مطرح شد گفت: واردات گاز طبیعی مایع آمریکا (ال ان جی) به زودی به اروپا کمک می‌کند تا از وابستگی این اتحادیه به گاز روسیه رهایی یابد.

وی با این حال افزود: در وضعیت فعلی اتحادیه اروپا به سوخت کربن روسیه تا سال ۲۰۲۷ وابسته خواهد بود.

مک فی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا تخمین زده است که می‌تواند وابستگی خود به گاز روسیه را در سال جاری به میزان دو سوم کاهش دهد به همین منظور تا پایان ماه مه برنامه مفصلی درباره چگونگی دستیابی به این هدف ارائه خواهد داد.

اظهارات مک فی پس از مذاکرات هفته گذشته اتحادیه اروپا با ایالات متحده بر سر گسترش عرضه LNG این کشور به اتحادیه اروپا به عنوان راهی برای کاهش وابستگی این قاره به گاز روسیه مطرح شد.

در همین رابطه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار کرده بود تا تلاش کند این کشوره تحریم نفت روسیه را نیز اعمال کند، تحریمی که اروپا به دلیل ترس از رکود از تحمیل آن خودداری کرده بود.

بیانیه ایالات متحده و کمیسیون اروپا در مورد امنیت انرژی پس از اجلاس سران، "تصمیم مشترک آنها برای پایان دادن به وابستگی اتحادیه اروپا به سوخت‌های فسیلی روسیه تا سال ۲۰۲۷" را تأیید کرد و اعلام کرد که یک گروه کاری برای دستیابی به این هدف تشکیل شده است.

اتحدیه اروپا به دنبال تضمین تقاضای پایدار خود برای واردات LNG اضافی ایالات متحده به میزان تقریبی ۵۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سال حداقل تا سال ۲۰۳۰ بوده است که این واردات عمدتاً باید بر اصولی حاکم باشد که مهمترین آن این است که قیمت گذاری عرضه LNG تحویلی به اتحادیه اروپا باید بازتاب بازار بلندمدت باشد.

اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است که خرید گاز طبیعی از روسیه را به عنوان بخشی از مجموعه تحریم‌های گسترده‌ای که در پاسخ به عملیات نظامی مسکو در اوکراین اعمال شده، متوقف کند.

روسیه در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از تقاضای اتحادیه اروپا یا حدود ۱۷۵ میلیارد متر مکعب گاز این کشورها در سال تأمین می‌کند.

ارسال نظر