شناسه خبر : 21859

قیمت بنزین در امریکا رکورد ۱۴ ساله را شکست

قیمت بنزین در امریکا رکورد ۱۴ ساله را شکست

متوسط قیمت بنزین در آمریکا از مرز ۴ دلار در هر گالن عبور کرده و رکورد ۱۴ سال گذشته را شکسته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه افزایش قیمت حامل‌های سوخت در آمریکا، قیمت بنزین در ایالت کالیفرنیا به ۶ دلار در هر گالن رسید.

به گزارش سی‌ان‌ان، در لس‌آنجلس، پر جمعیت‌ترین شهر آمریکا، قیمت بنزین به میانگین ۶.۰۳ دلار در هر گالن رسیده است. در شهر‌های ونتورا، سن لوئیس اوبیسپو و چند شهر دیگر نیز قیمت بنزین از مرز ۶ دلار عبور کرده است.

سی‌ان‌ان در خصوص نوسان قیمت سوخت در آمریکا نوشته است قیمت‌ها مثل یک موشک بالا رفته و مثل پَر پایین می‌آید. میانگین ملی بنزین بدون سرب نیز در آمریکا به ۴.۲۳ دلار در هر گالن رسیده است. این اولین بار در ۱۴ سال گذشته است که قیمت بنزین از مرز ۴ دلار در هر گالن می‌گذرد.

تحلیلگران انتظار دارند با جهش قیمت نفت در هفته جاری و افزایش قیمت بنزین در بازار آتی، قیمت‌ها بیش از پیش افزایش یابد. همچنین پیش‌بینی شده است رسیدن فصل تابستان و افزایش مسافرت‌های تابستانی، نیز بر قیمت بنزین در این کشور بیافزاید. گفته می‌شود افزایش قیمت‌ها می‌تواند تا دوهزار دلار هزینه سالانه بر هزینه‌های یک خانواده آمریکایی اضافه کند.

قیمت متوسط بنزین در آمریکا تقریبا دو برابر سال گذشته است. تحلیلگران بازار تحریم نفتی روسیه و تعطیلی برخی پالایشگاه‌های آمریکا در دوره همه‌گیری کرونا را از عوامل افزایش قیمت بنزین در آمریکا دانسته اند.

 تورم نیز در آمریکا به رکوردی تازه رسید که در ۴۰ سال گذشته بی سابقه است. تازه‌ترین آمار‌ها نشان می‌دهد تورم در این کشور به ۷.۹ درصد رسیده است.

ارسال نظر