شناسه خبر : 21589

ثبت‌نام ۵ میلیون نفر در نهضت ملی مسکن

ثبت‌نام ۵ میلیون نفر در نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی از ثبت‌نام حدود ۵ میلیون نفر در نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تاکنون حدود 5 میلیون نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و متقاضیان تا 29 اسفندماه امسال برای ثبت‌نام فرصت دارند.

وی با بیان " از مردم می‌خواهیم تا موعد مقرر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند" درباره اظهارات چند روز قبل خود مبنی بر کشف زمین در تهران افزود:‌ زمینی کشف نشده،‌این زمین‌ها وجود داشته و اسناد آن کامل نبوده که در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی یادآور شد:‌ در 5 مرکز استان از جمله تهران به دلیل آلایندگی و تراکم مجاز به توسعه نیستیم به همین دلیل در نهضت ملی مسکن-واحد- متقاضیان -واجد شرایط- را در شهرهای جدید جانمایی می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی 2 روز قبل با اعلام این‌که نبود زیرساخت‌های نرم‌افزاری مانند بانک زمین چالش تأمین زمین  است، گفته بود:‌ در زمان راه‌اندازی بانک زمین، ‌زمین‌های وزارت راه و شهرسازی از 1300 شهر در بانک زمین به ثبت رسید و طی این اتفاق زمین‌های جدیدی از جمله یک میلیون متر مربع زمین در شهر تهران کشف شد که سند آن به نام وزارت راه و شهرسازی بوده و تحت تصرف قرار دارد.

قاسمی افزود:‌ همچنین مشخص شد 40 هزار پرونده حقوقی در حوزه زمین موجود است که ارزش برخی از آن‌ها به 40 تا 50 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

ارسال نظر