شناسه خبر : 20319

۴۷۲ هزار نفر در استان تهران متقاضی نهضت ملی مسکن هستند

۴۷۲ هزار نفر در استان تهران متقاضی نهضت ملی مسکن هستند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ۴۷۲ هزار نفر در این استان متقاضی مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن هستند که ثبت نام خود را تکمیل کرده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  ایرنا، خلیل محبت‌خواه روز سه‌شنبه در جریان بازدید از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان پاکدشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اجرای مناقضه و انعقاد تفاهم‌نامه منعقد شده با انبوه سازان، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از کسانی استفاده شده که از بنیه مالی و توان فنی لازم برخوردار بوده و بتوانند به تعهدات خود عمل کنند.

وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، پروژه‌های تعریف شده به خوبی پیش رفته و متقاضیان آورده خود را در ۲ مرحله واریز کرده و بانک‌ها نیز تا کنون، به تعهدات خود عمل‌ کرده‌اند.

محبت‌خواه افزود: اگر بانک‌ها به همین منوال به تعهدات خود عمل کرده و تسهیلات را به صورت مداوم پرداخت کنند، با توانی که در پیمانکاران وجود دادر، می‌توان واحدها را پیش از موعد مقرر تکمیل و تحویل داد.

وی اضافه کرد: بر اساس تعداد واحد و طبقات واحدها، واحدهای مسکونی ۲۴ تا ۳۶ ماهه تکمیل و به متقاضیان واگذار می‌شود.

محبت‌خواه اظهار داشت: با برگزاری جلسات کمیته‌های تخصصی تمامی زیرساخت‌ها و سرانه‌ها پیش‌بینی و اجرایی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: تا کنون نزدیک به ۴۷۲ هزار متقاضی مسکن در استان تهران ثبت نام خود را برای تهیه مسکن تکمیل کرده‌اند.

وی ادامه داد: در استان تهران زمین‌های مورد نیاز احداث واحدهای مسکونی شناسایی و در کارگروه زیربنایی و کمیسیون ماده پنج مطرح شده تا مراحل تغییرکاربری آن انجام شود.

محبت‌خواه با اشاره به این که امسال ۱۵۵ هزار و ۵۵۵ واحد مسکونی در استان تهران اجرا می‌شود افزود: این واحدها با اولویت شهرهایی که دولت در آن‌ها زمین دارد اجرایی می‌شود که هم‌اکنون شهرهای پاکدشت، پرند، هشتگرد، ایوانکی و رابط کریم برای این مهم در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: دولت متعهد است تا مسکن مورد نیاز تمامی متقاضیان را تأمین کند.

ارسال نظر