شناسه خبر : 21450

تکلیف بودجه‌ای امسال سازمان مالیاتی به طور کامل انجام شد

تکلیف بودجه‌ای امسال سازمان مالیاتی به طور کامل انجام شد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه در یازده ماهه امسال تکلیف بودجه‌ای سال جاری محقق شد، گفت: ۲۷۷ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در ۱۱ ماهه امسال وصول شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، داود منظور، با اشاره به عملکرد درآمد‌های مالیاتی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: در این مدت ۲۷۷ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده و طبق آن تکلیف بودجه‌ای امسال سازمان مالیاتی به طور کامل انجام شد و حتی فراتر از آن رفته است‌.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: در ۱۱ ماهه درآمدهای مالیاتی نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ بالغ بر ۶۰ درصد رشد دارد و با کوشش مالیاتی که صورت گرفت امیدواریم برای سال ۱۴۰۱ نیز که درآمدهای مالیاتی بیش از ۶۰ درصد رشد دارد آن را هم محقق کنیم.

وی در مورد جزئیات ترکیب درآمدهای مالیات افزود: مالیات‌های مستقیم که شامل اشخاص حقوقی، مشاغل، مالیات بر ثروت می شود ۱۶۷ هزار میلیارد تومان عملکرد داشته که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ بیش از ۵۶ درصد رشد یافته است. همچنین بخش کالا و خدمات که مالیات ارزش افزوده نیز در آن وجود دارد به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان رسید که ۶۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

معاون وزیر اقتصاد به تشریح ابعاد وصول درآمدهای مالیاتی پرداخت و گفت: وصول رقم مصوب درآمدهای مالیاتی بودجه کل سال در یازده ماهه در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود و مسلماً بخش بزرگی از این رشد ناشی از کوشش مالیاتی بوده است. اگر طبق روال گذشته پیش می‌رفتیم حداکثر میزان رشد ۳۰ تا ۳۵ درصد بود اما با اهتمامی که صورت گرفت و تلاش شبانه روزی نظام مالیاتی ناشی از شناسایی مودیان جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی این ارقام محقق شد.

معاون وزیر اقتصاد افزود: در حال حاضر رشد درآمدها معلول داده‌ها و اطلاعات است. مثلاً در گذشته ممیزی مالیاتی برای شناسایی واحدهای جدید به صورت میدانی اقدام می‌کردند اما امروز بر اساس تحلیل داده‌ها و اطلاعات سامانه‌ها این مودیان و واحدهای کسب و کار شناسایی می‌شوند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی افزود: سامانه معاملات فصلی و سامانه ماده ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر که مربوط به اطلاعات اشخاص ثالث است و همچنین ارقام مربوط به واردات و صادرات کالا کمک می‌کند که فعالان اقتصادی را شناسایی کنیم.

ارسال نظر