شناسه خبر : 30407

ایران برای ساخت چهار برج مسکونی در سوریه سرمایه‌گذاری کرد

ایران برای ساخت چهار برج مسکونی در سوریه سرمایه‌گذاری کرد

وزیر خدمات عمومی و مسکن سوریه ضمن اشاره به برنامه‌های پیش روی این وزارتخانه برای بازسازی سوریه گفت که ایران برای ساخت چهار برج مسکونی در سوریه سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، سهیل عبداللطیف، وزیر خدمات عمومی و مسکن سوریه تاکید کرد که این وزارتخانه بسیاری از طرح‌های خود را برای بازسازی سوریه در سال ۲۰۲۲ تکمیل کرده است.

وی تاکید کرد که وزارت خدمات عمومی و مسکن سوریه از طریق اداره مرکزی و سازمان‌های وابسته به این وزارتخانه بر بخش‌های برنامه ریزی، مسکن و خدمات عمومی در این کشور نظارت دارد.

وی  مهمترین کارهای انجام شده  توسط وزارتخانه متبوع خود در سال 2022 را بررسی کرد و گفت مهمترین آنها تصویب پروژه نوسازی و توسعه چارچوب ملی برنامه‌ریزی منطقه‌ای برای سال‌های 2020 تا 2035، مطالعه منطقه‌ای منطقه ساحل و پیگیری اجرای محورهای راهبرد ملی جمعیت بر اساس جدول زمانی آن در کوتاه مدت و میان مدت است.

وی افزود: یک کارگاه آموزشی در خصوص محورهای تامین مالی و تکنیک‌های اجرایی و تکمیل بررسی طرح‌های کلی و تفصیلی سازمانی برای هر یک از شهرستان های دیرالزور و منطقه جوبر در استان دمشق برگزار شد که در آن برنامه ریزی ویژه و تکمیل مطالعات دقیق برای برخی مناطق توسعه در شهر حلب مورد پیگیری قرار گرفت.

به گفته عبداللطیف، از جمله دستاوردهای وزارت خدمات عمومی و مسکن سوریه در سال گذشته، همچنین پیگیری برنامه ریزی برای بازسازی حومه سوریه شامل عین الفیجه، بسیمه، دیر مقرن و غیره  و پیگیری بررسی ارزیابی طرح ساماندهی شهر درعا و تکمیل صدور این طرح است .

در همین راستا شرکت  مسکن سوریه  ده‌ها هزار آپارتمان را در طول جنگ در تمام استان‌ها در راستای برنامه‌های مسکن و پس انداز جوانان تحویل داد.

عبداللطیف ادامه داد: شرکت‌های ساختمانی دولتی وابسته به  وزارتخانه مسکن در حال پیگیری اجرای قراردادهای منعقده با آنها برای اجرای پروژه های متعدد در بخش‌های مختلف هستند.

وزیر سوری درباره همکاری بین المللی کشورش گفت که یک یادداشت تفاهم بین وزارت مسکن سوریه و وزارت معماری و ساختمان بلاروس در زمینه خدمات عمومی و مسکن امضا شد. یک یادداشت تفاهم هم بین دولت سوریه و دولت بلاروس در زمینه تکمیل مراحل قرارداد برای تامین ماشین آلات مهندسی بلاروسی به منظور ارائه به شرکت‌های ساختمانی وابسته به وزارتخانه سوریه امضا رسید. کما اینکه برای ساخت 4 برج مسکونی بین شرکت عمومی راه و پل‌ها و انجمن دوستی مردم ایران یک سند همکاری امضا شد.

وی ضمن بررسی برنامه‌های آتی این وزارتخانه برای بازسازی سوریه، گفت: پیگیری مطالعات برنامه‌ریزی سازمانی با توجه به نیازهای شناسایی شده از سوی واحدهای اجرایی  پیگیری اجرای طرح‌های مسکن اجتماعی و همچنین فرآیند  تخصیص شرکت مسکن عمومی  و اجرای دوره‌های آموزش حرفه‌ای در بخش ساخت و ساز برای کمک به تامین بازار کار با کارگران آموزش دیده و واجد شرایط از جمله برنامه‌های آتی است.

دولت بشار اسد از مارس ۲۰۱۱ در حال دفاع از مرز و بوم این کشور در برابر حملات تروریست های مورد حمایت طرف هایی منطقه ای و بین المللی بود و در سال ۲۰۱۷ سوریه پیروزی بر داعش را اعلام کرد در حال حاضر سازش با مخالفان، بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان سوری اولویت دولت سوریه است.

 

ارسال نظر