شناسه خبر : 29861

روزانه ۶ میلیون مترمکعب گاز تحویل کارخانجات سیمان می‌شود

روزانه ۶ میلیون مترمکعب گاز تحویل کارخانجات سیمان می‌شود

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در رابطه با قطعی گاز کارخانجات، گفت: قطعی گاز به هیچ عنوان صحت ندارد، بلکه گاز تحویلی به کارخانجات کاهش یافته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از میزان، سیف‌الله امیری در رابطه با انتشار اخباری مبنی بر قطع شدن گاز کارخانجات، گفت: قطعی گاز کارخانجات به هیچ عنوان صحت ندارد، بلکه گاز تحویلی به آنها کاهش یافته است و در مجموع روزانه ۶ میلیون مترمکعب گاز تحویل کارخانجات سیمان می‌شود.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت افزود: قطعی‌های گاز هم با برنامه بوده و برای صنایع فولادی و سیمانی اعمال شده است، اما در تابستان گذشته و در تعامل با وزارت نفت نسبت به تامین سوخت جایگزین (مازوت) برای کارخانجات سیمان اقدام شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی با اشاره به عرضه هفتگی یک میلیون و ۱۵۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیمان در بورس کالا، تصریح‌کرد: کمبود سیمان در کشور وجود ندارد.

امیری گفت: با وجود کاهش گاز تحویلی به کارخانجات سیمان، اما با تحویل سوخت دوم (مازوت) برنامه‌های تولید به قوت خود باقی است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش شانا، امید قالیباف، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این خصوص در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: امروز یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن سیمان عرضه شد و تا آخر سال ۱۳ میلیون تن ذخیره کلینکر در واحدها وجود دارد.

وی عنوان کرد: انتظار جوسازی رسانه‌ای نداریم و با آن برخورد می‌کنیم.

ارسال نظر