شناسه خبر : 29085

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

۹۰ درصد مواد اولیه تولیدات کاغذ دیواری، وارداتی هستند

90 درصد مواد اولیه تولیدات کاغذ دیواری، وارداتی هستند

مشاور رییس اتحادیه صنف تزیینات داخلی ساختمان، با اشاره به فعالیت اعضای این اتحادیه در سه رسته اصلی پارکت لمینت، کاغذ دیواری و پرده های پارچه ای و دست دوخت، گفت:حدود ۷۰ درصد از محصولات رسته کاغذ دیواری وارداتی بوده و سه سال است که واردات پارکت لمینت ممنوع شده است.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، بهروز چوداری میلانی، درگفتگو با چابک آنلاین، افزود:درحال حاضر بیش از 80 درصد تولیدات لمینت  به صورت کارمزدی انجام می شود.

وی، تصریح کرد:علت کیفیت پایین برخی  از تولیدات لمینت به قیمت بسیار بالای مواد اولیه اصلی آن بر می گردد که برخی  از تولید کنندگان را مجاب به استفاده از مواد اولیه نامرغوب کرده است.

رییس سابق هیات مدیره اتحادیه صنف تزیینات داخلی ساختمان،ادامه داد: مواد اصلی دیگر لمینت یا  لایه رویی که درتعیین میزان مقاومت سطح سایش نقش دارد، بسته به نوع ساختمان و میزان تردد در آنها بایداز مواد اولیه مناسب استفاده شود در حالیکه این موارد در تولیدات داخلی رعایت نمی شود.

چوداری میلانی،با اشاره به اینکه حدود 90 درصد از مواد اولیه مورد نیاز تولیدات کاغذ دیواری، وارداتی هستند،گفت: هزینه تمام شده کاغذ دیواری هایی که تولیدات داخل هستند و کیفیت آنها با کیفیت نمونه های مشابه وارداتی برابری می کند، نسبت به قیمت محصولات وارداتی بیشتر است و با قیمت های بالاتر به دست مصرف کننده می رسد.

به گفته وی، دربرخی موارد، قیمت کاغذ دیواری های کاغذی قدیمی تر و غیر قابل شستشو با قیمت محصولات وارداتی برابری می کنند.

  • MahsA

    عالی بود مرسی

ارسال نظر