شناسه خبر : 28295

پرداخت قطعی وام مسکن شروع شد

پرداخت قطعی وام مسکن شروع شد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام تامین منابع وام مسکن روستایی از محل صندوق ملی مسکن، گفت: دو هفته است که وام ساخت مسکن روستایی با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان در همه استان‌ها به متقاضیان پرداخت می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، آبان سال گذشته در شورای عالی مسکن و با حضور رییس‌جمهوری ارائه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با سود پنج ساله و بازپرداخت ۲۰ ساله مصوب شد که تا همین چند هفته پیش در دست انداز موافقت سازمان برنامه و بودجه و بلاتکلیفی بانک‌ها مانده بود.

امروز (شنبه) «اکبر نیکزاد» رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از شروع پرداخت قطعی وام مسکن روستایی خبر داد و گفت: این مصوبه پس از توقف طولانی حدود دو هفته است که در همه استان‌ها پرداخت می‌شود.

وی درباره اینکه به دلیل توقف یک‌ساله در پرداخت وام ساخت و ساز روستایی چقدر عقب ماندگی در تولید مسکن در روستاها داریم، افزود: اکنون ۱۹۰ هزار و ۳۴۷ واحد مسکن روستایی درحال ساخت داریم که وام ۲۰۰ میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند.

به گفته رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بر اساس قانون ۱۳ درصد مبلغ این وام به صورت یارانه وام توسط دولت پرداخت می شود.

نیکزاد ادامه‌داد: منابع وام مسکن روستایی نیز از محل صندوق ملی مسکن تامین خواهد شد و سازمان برنامه و بودجه تضمین‌نامه را به بانک مرکزی داده است.

 

ارسال نظر