شناسه خبر : 24320

مصوبه حداکثر اجاره‌‌بها به تأیید سران قوا رسید

مصوبه حداکثر اجاره‌‌بها به تأیید سران قوا رسید

سران قوا در نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی، مصوبه دولت (تعیین حداکثر افزایش اجاره بها در هر سال تا سقف ۲۵ درصد در تهران و ۲۰ درصد در شهر‌های سراسر کشور) را تایید کردند .

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در نشست شنبه شب شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به ریاست آقای رئیسی، موضوعات مدیریت حوزه‌های مسکن، اجاره بها، نقدینگی و کاهش تورم، مطرح شد و مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

در این نشست، وزیر راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت بازار مسکن ارائه کرد.
 
بر این اساس، سران سه قوه تأکید کردند که سیاست‌ها و کار‌های لازم برای مدیریت حوزه مسکن، سریع‌تر اجرایی شود و همزمان طرح دو فوریتی مطرح در مجلس شورای اسلامی نیز در اولویت تصویب قرار گیرد.

در همین‌باره، مصوبه دولت (تعیین حداکثر افزایش اجاره بها در هر سال تا سقف ۲۵ درصد در تهران و ۲۰ درصد در شهر‌های سراسر کشور) مورد تأیید شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا قرار گرفت و مقررات لازم برای ضمانت اجرایی این مصوبه به تصویب سران سه قوه و دیگر اعضا رسید.

همچنین در این نشست، پیشنهاد کمیسیون اقتصادی دولت درباره مدیریت نقدینگی و کاهش تورم، مطرح و مقرر شد این پیشنهاد پس از بررسی‌های دقیق و همه‌جانبه، برای تصمیم‌گیری در نشست‌های آینده شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ارائه شود.
  • جهانگیر

    این قانون خلاف شرع و قانون اساسی و حق مالکیت است ، در این مصوبه شخص مالک در رهن و اجاره مستأجر است.

ارسال نظر