شناسه خبر : 23751

اختصاصی چابک آنلاین؛

بالاترین نرخ مالکیت خانه به مردم رومانی، سنگاپور و اسلواکی رسید

بالاترین نرخ مالکیت خانه به مردم رومانی، سنگاپور و اسلواکی رسید

آیا تا به حال فکر کرده اید که چند درصد مردم در گوشه و کنار جهان صاحبخانه هستند؟

چابک آنلاین، شراره عبازاده، خرید خانه اغلب یک تعهد گران است زیرا هزینه آن می تواند چندین برابر درآمد سالانه مالک باشد.

 در نتیجه هزینه های بالای خرید خانه و با توجه به اینکه اکثر مردم پس انداز کافی برای خرید خانه ندارند، بسته هایی مانند وام مسکن از موسسات مالی ارائه می شود که می تواند شکاف  کمبود منابع مالی خریدار را پر کند. 

کشورهایی با بالاترین نرخ مالکیت خانه

اگرچه رومانی به عنوان یک اقتصاد با درآمد بالا در اتحادیه اروپا رتبه بندی نمی شود، اما بالاترین نرخ مالکیت خانه در اتحادیه اروپا را از آن خود کرده است. 

 در رومانی 96.4 درصد از جمعیت صاحب خانه هستند.

این کشور بالاتر از سنگاپور (90.8٪)، اسلواکی (90.3٪)، کوبا (90.0٪)، کرواسی (89.7٪)، لیتوانی (89.4٪)، هند (86.6٪) و مجارستان (86.3%) قرار دارد.

 سایر کشورهایی که در آن ها نرخ مالکیت خانه بالای 81 درصد است شامل مجارستان، لهستان، روسیه، نروژ، بلغارستان و استونی است. 

کشورهایی که بین 75 تا 81 درصد از جمعیت آنها صاحب خانه بوده اند، کشورهایی مانند لتونی، مالت، مکزیک، تایلند، اسپانیا، جمهوری چک، ایسلند، اسلوونی و ترینیداد و توباگو هستند. کمترین میزان مالکیت در کشورهایی مانند کانادا (67.6 درصد)، هلند (67.8 درصد)، ایرلند (68.6 درصد)، چین (70 درصد)، سوئد (70.6 درصد) و بلژیک (71.4 درصد) بوده است. 

سایر کشورها دارای نرخ مالکیت بین 72 تا 75 درصدهستند، کشورهایی مانند لوکزامبورگ، فنلاند، ایتالیا، قبرس، یونان، برزیل و پرتغال.

مالکیت خانه به مالکان این حق را می دهد که خانه های خود را مطابق میل خود (در محدوده و محدودیت های ارائه شده توسط دولتها) تغییر دهند.

 از سوی دیگر خانه ها از جمله زمینی که اشغال می شود اغلب گران هستند و هزینه هایی مانند تعمیرات، بیمه و مالیات بر دارایی می تواند بیشتر از هزینه های اجاره ماهانه باشد.

چرا نرخ ها در برخی کشورها بالاتر است؟

درصد افرادی که دارای خانه هستند در برخی کشورها زیاد و در برخی دیگر کم است و این به دلایل مختلفی برمی گردد. ساختمان ها اغلب در نتیجه نوسانات قیمت  بازار املاک و مستغلات ارزش خود را از دست می دهند یا به ارزش آنها افزوده می شود. 

گاهی اوقات، فروش ملک می تواند زمان زیادی را ببرد. 

اکثر صاحبان خانه، مالکیت خانه را یک نوع  سرمایه گذاری می دانند که می تواند پس از بازسازی فروخته یا اجاره داده  شود یا منتظر افزایش ارزش ملک قبل از فروش باشند. 

برعکس، برخی از افراد حاضر نیستند منتظر بمانند تا ملک به میزان قابل توجهی افزایش یابد تا با سود به فروش برسند. 

مالیات و سایر هزینه ها نیز می تواند یک عامل محدود کننده باشد.

image_2022-05-28_12-35-48

ارسال نظر