شناسه خبر : 3652

نوبخت اعلام کرد:

برنامه‌ای برای افزایش یارانه‌ها نداریم

برنامه‌ای برای افزایش یارانه‌ها نداریم

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برنامه ای برای افزایش یارانه نقدی نداریم، گفت: هدف دولت مهارم تورم است و قیمت‌ حامل های انرژی در لایحه بودجه ۹۸ تغییری نکرده است پس یارانه پرداختی هم افزایش نخواهد یافت.

چابک آنلاین :محمد باقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم نامه‌ بین وزات صمت و سازمان برنامه بودجه با بیان اینکه  قرار است ۲۱هزارمیلیارد تومان از سوی نظام بانکی، صندوق توسعه ملی و خزانه برای سرمایه‌گذاری تخصیص یابد، گفت:از این مقدار ۱۰هزار میلیارد از سوی صندوق به طور ریالی، ۱۰هزار میلیارد تومان  از نظام بانکی به صورت تسهیلات و هزار میلیارد هم از خزانه برای ما به التفاوت سود نرخی که برای تسهیلات تعیین می‌شود در نظر گرفته شده است.

وی از نرخ سود ۱۴درصد برای مناطق غیرمحروم و ۱۲درصد برای مناطق محروم خبر داد  و گفت:  این تفاهم نامه در ۴برنامه متمرکز شده است که بر اساس برنامه اول دوهزار و ۶۶واحد نیمه تمام صنعتی و معدنی که بالای ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند با کمک وزارت صنعت بهبود می‌یابند و از این طریق ۱۳۳هزار واحد شغلی ایجاد می‌شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه در خصوص برنامه دوم گفت: برنامه دوم معطوف به واحدهایی است که نیاز به بازسازی دارند که در این بخش وزارت صنعت دوهزار و ۱۶۵واحد صنعتی و معدنی را  مورد توجه قرار داد و قرار است بخشی از منابع به طور تسهیلات به آن‌ها داده شود تا بتوانند خود را نوسازی کنند که از این طریق هم ۵۲هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

نوبخت برنامه سوم را معطوف به تامین سرمایه در گردش این واحدها عنوان کرد که  بر اساس آن ۸۷هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

رییس سازمان بودجه کشور در خصوص برنامه چهارم اظهار کرد: این برنامه در خصوص کمک‌های فنی و اعتباری برای توسعه خوشه‌های صنعتی و خدمات کلینیکی است و مبلغ تعیین شده برای آن ۴۶میلیارد است که پیش‌بینی می‌شود هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

نوبخت تولید و اشتغال را یکی از اهداف برنامه ششم توسعه عنوان کرد و افزود: در سال جاری که ما با تکانه‌ای به نام تحریم‌ها مواجه شدیم، سخن این است که آیا ما باید اهداف این برنامه را با شروع تحریم‌ها کنار بگذاریم یا خود را تطبیق بدهیم؟

  نوبخت همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش حقوق بازنشستگان  شامل بخش خاصی می‌شود، گفت: تمام بازنشستگان متناسب با حقوق دریافتی خود از افزایش حقوق برخوردار خواهند شد به طوری که میانگین این افزایش‌ها ۲۰درصد باشد.

وی ادامه داد: ۳۴۰۰میلیارد تومان هم برای کمک به کسانی که حقوقشان قبل از سال ۸۹تعیین شده است و کمتر از سایرین است در نظر گرفته ایم.

رییس سازمان برنامه بودجه در خصوص افزایش یارانه پرداختی به مردم گفت: افزایش یارانه می‌تواند صورت بگیرد اما به شرطی که قیمت برق، آب، گاز و حامل‌های انرژی که مابه‌التفاوت آن‌ها منبع این پرداخت‌ها هست هم گران تر شود.

او اضافه کرد: از آنجایی که هدف دولت مهارم تورم است و قیمت‌ این منابع هم در لایحه بودجه ۹۸ تغییری نکرده است پس یارانه پرداختی هم افزایش نخواهد یافت./اقتصاد آنلاین

 

ارسال نظر