شناسه خبر : 33938

اختصاصی چابک آنلاین ؛

تسهیلات بانکی خاصی به تولیدکنندگان مصالح سبک ساختمانی تعلق نمی گیرد

تسهیلات بانکی خاصی به تولیدکنندگان مصالح سبک ساختمانی تعلق نمی گیرد

دبیر انجمن تولیدکنندگان مصالح سبک ساختمانی، اظهارکرد: تسهیلات بانکی خاصی به تولیدکنندگان این صنف تعلق نمی گیرد و درحال حاضر تولیدکنندگان در وضعیت سختی قرار دارند و نیاز به حمایت بیشتری دارند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "علیرضا کریمی" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: صنف متبوع وی با توجه به شرایط اقتصادی چندان دچار رکود نشده و سفارشات طبق روال قبل انجام می شود اما وقتی رکودی در جامعه از لحاظ اقتصادی حاکم باشد باعث می شود که تمایل بخشی از جامعه عمرانی و ساخت و ساز از محصولات با کیفیت، کمتر و استاندارد پایین تر، بیشتر شود.

وی، افزود: در شرایط رکود اقتصادی افراد به سمت استفاده از محصولات با کیفیت پایین تر  می روند البته با سیاست هایی که انجمن در پیش می گیرد سعی می کنیم که جلوی این موارد گرفته شود تا تمامی افراد بتوانند از محصولات خوب و با کیفیت استفاده کنند و طبیعی است که در صورت استفاده از مصالح استاندارد باید بهایی هم بابت استاندارد سازی پرداخته شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان مصالح سبک ساختمانی، با بیان اینکه ظرفیت سالانه تولید مصالح سبک ساختمانی را به دلیل آنکه شامل جامعه گسترده ای می شود را نمی توان با یک عدد دقیق عنوان کرد، ادامه داد: می توان گفت که تقریبا از تمامی ظرفیت تولید این محصول استفاده می شود.

کریمی، اذعان داشت که به عنوان نمونه، شرکت لیکا که یکی از شرکت های بزرگ و قدیمی در این حوزه است علاوه بر اینکه داخل کشور را پوشش می دهد، به کشورهای حوزه خلیج فارس، تایلند، مالزی و حتی گرجستان هم  صادرات انجام می دهد اما در حوزه این محصولات، واردات نداریم.

وی، با بیان اینکه تسهیلات بانکی خاصی به تولیدکنندگان این صنف تعلق نمی گیرد، گفت: درحال حاضر تولیدکنندگان در وضعیت سختی قرار دارند و تسهیلات خاصی هم به آنها تعلق نمی گیرد و نیاز به حمایت بیشتری دارند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان مصالح سبک ساختمانی، تعداد اعضای صنف متبوع خود را 33 عضو حقوقی برشمرد و ادامه داد: بیشتر محصولات تولیدکنندگان مصالح سبک ساختمانی در پوسته های ساختمانی مصرف می شود و هرجایی که نیاز به محصولات عایق، استاندارد، سبک و تا حد امکان مقاوم در برابر لرزه داشته باشد از این محصولات استفاده می شود.

کریمی، خاطرنشان کرد که فروش این محصولات در سراسر ایران است اما به طور طبیعی در استان های شاخص کشور، همانند استان های اصفهان، خراسان، قم، هرمزگان و فارس فروش بیشتری دارند اما تولیدکنندگان باید حمایت شوند.

 

ارسال نظر