شناسه خبر : 2570

مطهری در پاسخ به تذکری:

رییس مجلس اجازه خارج کردن طرح‌های دارای بار مالی از دستور کار مجلس را دارد

رییس مجلس اجازه خارج کردن طرح‌های دارای بار مالی از دستور کار مجلس را دارد

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس نسبت به خارج شدن طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی به دلیل بار مالی تذکر داد و رییس جلسه (مطهری) در پاسخ، گفت: رییس جلسه (پزشکیان) مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس اجازه دارد طرح‌های دارای بار مالی را از دستور کار صحن خارج کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با استناد با ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس، متذکر شد: مخالفت با طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی به دلیل بار مالی و توجه به اصل ۷۵ قانون اساسی پیام خوبی برای جامعه ندارد. رئیس جلسه (پزشکیان) در زمان بررسی طرح نباید بحث بار مالی را برای کلیات می‌پذیرفت زیرا این طرح به هیچ وجه بار مالی نداشت.

وی ادامه داد:  طرح مذکور بار مالی لازم را پیش بینی کرده بود؛ علاوه بر آن می‌توانستیم این مسئله را در رسیدگی به جزییات مطرح کنیم. این طرح نه تنها بار مالی نداشت بلکه برای دولت درآمدزا بود.

علی مطهری در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی گفت: آیین‌نامه داخلی مجلس به رییس اجازه داده طرح‌های دارای بار مالی را از دستور کار خارج کند. اگر نمایندگان در این باره اظهار نظر نمی‌کردند، تذکر شما قابل پذیرش بود؛ اما رییس جلسه (پزشکیان) با رای نمایندگان طرح مذکور را از دستور خارج کرد.

نایب رییس مجلس در عین حال از بررسی این مسئله در نشست هیات ریسه مجلس خبر داد.

ارسال نظر