شناسه خبر : 1947

معاون وزارت تعاون

هزینه اشتغالزایی در روستا یک چهارم شهرهاست

هزینه اشتغالزایی در روستا یک چهارم شهرهاست

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:هزینه ایجاد شغل در تعاونی های روستایی یک چهارم هزینه اشتغالزایی در شهرها است و اکنون افزون بر ۹۵ هزار تعاونی در سطح کشور فعالیت دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، براساس آمارهای منتشر شده، بیش از 43 درصد تعاونی های ثبت شده در کشور با رویکرد فعالیت های اقتصادی و اجتماعی غیر فعال هستند.
سید حمید کلانتری اظهارداشت: هزینه اشتغالزایی در کشور برای بخش خصوصی حدود 200 میلیون تومان برآورد شده، اما این رقم دربخش تعاونی به 50 میلیون تومان می رسد.
بخش تعاونی اقتصاد در 13 شهریور 1370 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و وزارت تعاون به منظور اعمال نظارت دولت و حمایت و پشتیبانی از این بخش در همان سال تشکیل شد. 
به اعتقاد این مقام مسئول، برپایه برآورد های صورت گرفته، هزینه اشتغالزایی در سطح جامعه روستایی نیز به ازای هر نفر حدود 39 میلیون تومان است.
وی افزود:اشتغالزایی یکی از مهمترین ویژگی تعاونی ها که بنگاههای اقتصادی کوچک محسوب می شوند، درعین حال رشد تعاونی ها، پیامد افزایش اشتغال در کشور را به همراه خواهد داشت.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد :مهمترین هدفی که این وزارتخانه در بخش تعاون دنبال می کند، اشتغالزایی است و برای این مهم 
2 طرح روستا تعاون و توسعه تعاون در روستاها به مورد اجرا گذاشته می شود. 
کلانتری تصریح کرد:براساس برنامه ریزی صورت گرفته برای اشتغالزایی تا کنون یکهزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری پرداخت شده است.
وی خاطرنشان ساخت:طرح هایی در قالب تعاونی و به منظور اشتغالزایی در مجموع به میزان 2 هزار و 500 میلیارد تومان در بانکها مصوب و یا قرارداد آنها برای دریافت تسهیلات امضا شده که بزودی تسهیلات آنها نیز پرداخت خواهد شد.
 پیشتر معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون ضمن یادآوری رشد تعاونی‌ها در دولت یازدهم گفته بود: سال‌های 95- 1392 بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ تعاونی در سطح کشور تشکیل شد و تعاونی‌های تولیدی، کشاورزی و صنعتی ۴۵ درصد نسبت به قبل از آن رشد داشتند.‌

 

ارسال نظر