شناسه خبر : 21070

رشد ۵۰۰ درصدی صدور مجوز تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد

رشد ۵۰۰ درصدی صدور مجوز تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای از صدور سه‌هزار و ۴۰۰ مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد در ۱۰ ماه اخیر و رشد ۵۰۰ درصدی آن نسبت به زمان مشابه خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی‌نیا» به وجود برخی محدودیت ها در صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد در گذشته اشاره کرد و بیان‌داشت: مواردی نظیر طولانی بودن زمان اخذ مجوز که در برخی موارد تا ۲ سال هم به طول می انجامید، موجب به وجود آمدن بازار سیاه شده بود.

وی این روند را برای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ناخوشایند برشمرد و افزود: بر همین اساس با بررسی های انجام شده و ابلاغ زیست بوم اشتغال از سوی وزارت تعاون، به این نتیجه رسیدیم که این مجموعه ظرفیت آن را دارد تا صدور مجوزهای تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد را تا سه روز کاهش دهد.

معاون وزیر در ادامه تصریح کرد: این مهم انجام شد و تا کنون سه‌هزار و ۴۰۰ مجوز در ۱۰ ماه اخیر صادر شده و نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رشد ۵۰۰ درصدی داشته است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: روند کار به این صورت است که متقاضیان می‌توانند با ورود به پورتال سازمان و بارگذاری اطلاعات مربوط، طرح توجیهی و همچنین تعهدنامه محضری، پس از سه روز موافقت نامه اصولی تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد خود را کسب کنند.

وی تصریح کرد: به دلیل طولانی بودن برخی مراحل مانند گواهی عدم اعتیاد، گواهی سوء پیشینه، استعلام مدارک و غیره،  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اصل را بر برائت گذاشته و تعهدنامه محضری از متقاضیان دریافت می کند.

حسینی نیا در ادامه گفت: متقاضیان تا سه ماه پس از دریافت مجوز فرصت دارند تا مدارک مورد نظر را تهیه و ارائه کنند.

بر اساس این گزارش، با ورود اطلاعات و تعهدنامه محضری در پورتال سازمان، مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد به صورت اتوماتیک تا سه روز صادر می شود و متقاضیان می توانند در مدت سه ماه مدارک خود را تکمیل کنند و در صورت عدم تکمیل، تا سه ماه فرصت برای تمدید و بارگذاری مجدد مدارک را دارند.

ارسال نظر