شناسه خبر : 21004

مناطق آزاد دوبار مالیات پرداخت می کنند

مناطق آزاد دوبار مالیات پرداخت می کنند

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: در بودجه ۱۴۰۱، مالیات ارزش افزوده برای مناطق آزاد در نظر گرفته‌اند که این کار درست نیست.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  سعید محمد گفت: قانون مالیات ارزش افزوده که ۱۳ دی ابلاغ شده و اکنون لازم الاجراست ابهام‌های زیادی در خصوص مناطق آزاد دارد به طوری که دو بار مالیات ارزش افزوده از مودیان مالیاتی در این مناطق کم می شود.

او می گوید: جایی که نباید مالیات ارزش افزوده برایش در نظر می گرفتند اکنون به علت ابهام در قانون دو بار باید مالیات بدهد. این موارد موجب اختلال در امور اقتصادی و فعالیت تولیدکنندگان می‌شود.

به گفته دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزون بر این موارد دیگری هم این روزها در کمیسیون تلفیق بودجه مطرح است که درخواست دادیم این موارد دقیق‌تر بررسی شود تا آسیبی به فعالیت ۲۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در مناطق آزاد و ویژه نشود.

این موضوع را دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی یکشنبه در نشست با استاندار بوشهر مطرح کرد.

محمد می گوید: با توجه به اینکه صنایع پایین دستی رشد خوبی در استان بوشهر نداشته در حال جانمایی برای صنایع پایین دستی نفت و گاز، شیلات و کشاورزی در منطقه ویژه اقتصادی و آزاد بوشهر هستیم.

به گفته او سرمایه‌گذاری نیازمند معافیت‌هایی است و کشورهای منطقه معافیت های زیادی قائل می‌شوند که همین حالا هم ما با آن ها قابل مقایسه نیستیم چه برسد به اینکه این معافیت‌ها کاهش یابد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: اگر نتوانیم جلوی کاهش معافیت ها را بگیریم باعث کوچ سرمایه به کشورهای منطقه می شود.

ارسال نظر