شناسه خبر : 20767

۲۹ هزار فرهنگی در حال تکمیل موجودی طرح تامین مسکن فرهنگیان هستند

۲۹ هزار فرهنگی در حال تکمیل موجودی طرح تامین مسکن فرهنگیان هستند

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۹ هزار فرهنگی در حال واریز وجه، تکمیل موجودی و شرکت در طرح تامین مسکن فرهنگیان هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، گودرز کریمی فر درباره وضعیت تامین مسکن فرهنگیان افزود: ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد مسکونی تا امروز در ۲۵۱ شهر به فرهنگیان اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: افراد واجد شرایط شناخته شده و واحدها هم مشخص است که افراد باید به این طرح متصل شوند. هر فرد باید حداقل ۴۵ میلیون تومان واریز وجه داشته باشد تا بتواند به طرح متصل شود.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر فردی حتی ۴۴ میلیون تومان هم برای اتصال به طرح واریز کند، در واقع به طرح متصل نشده و در حال واریز وجه محسوب می شود.

کریمی فر با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح ها هم از ۳۵ درصد تا ۷۵ درصد پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: بخش اولیه هزینه این مسکن‌ها آورده خود فرهنگیان و باقی هم از بانک مسکن به عنوان عامل و کارگزاروام پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، مجری و متولی طرح تامین مسکن فرهنگیان است، یادآور شد: تحویل خانه‌های مسکونی از بین ۱۸ تا ۲۴ ماه در نوسان است اما امیدواریم اوایل ۱۴۰۱ برخی طرح ها تکمیل و تحویل داده شود.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره طرح تامین مسکن فرهنگیان در تهران اظهار داشت: این طرح در شهر پرند ساخته شده که تقریبا از ۱۰۰ تا ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم که در بهار ۱۴۰۱ به فرهنگیان واگذار و تحویل شود.

کریمی فر افزود: ۵۰۰ واحد برای فرهنگیان استان تهران اختصاص داده شده که اعضای فرهنگی هم مشخص و به پروژه‌ها متصل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در ۶ ماه آینده پروژه را به فرهنگیان استان تهران تحویل دهیم و در طرح جامع گسترش واحدهای مسکونی تامین مسکن فرهنگیان بتوانیم مجوز ساخت و اختصاص هزار واحد مسکونی برای این استان را کسب کنیم.

این مسوول در وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: متقاضیان فرهنگی طرح تامین مسکن فرهنگیان بسیار زیاد بود اما در وضع موجود فقط ۵۰۰ واحد برای آنها عملیاتی شد.

تفاهم نامه ای آذر ماه سال ۹۸ بین وزارت آموزش و پرورش با وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح تامین مسکن فرهنگیان منعقد شد. موضوع این تفاهم نامه که در هفت ماده تهیه و تنظیم شد تامین ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و مناطق روستایی کشور برای فرهنگیان فاقد مسکن بر اساس اعلام نیاز ۳۲ استان کشور است.

یکی از شروط این تفاهم نامه برای خانه دار شدن فرهنگیان این است که متقاضیان باید فاقد زمین و واحد مسکونی باشند، تاکنون از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی، تسهیلات یارانه‌ای خرید یا احداث مسکن استفاده نکرده باشند و فرم "ج" آنان در استعلام، سبز باشد نه قرمز. 

افراد متقاضی باید متاهل، سرپرست خانوار یا زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن یا حداقل دارای پنج سال سابقه سکونت متوالی در شهر مورد تقاضا باشند و تاکید بر رعایت اولویت گروه‌های هدف، بانوان سرپرست خانوار و کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی با بیش از ۲۰ سال سابقه، زوجین فرهنگی و بازنشستگان است. بعد از این چهار گروه، افراد جدیدالاستخدام مشمول می شوند.

همچنین به متقاضیان تسهیلاتی تعلق می گیرد که البته شرایط ساخت، احداث و واگذاری این موضوع برعهده وزارت راه و شهرسازی است که در هر شهر و استان میزان تنوع وام متفاوت است و بانک عامل مسکن آن را عهده‌دار می شود.

ارسال نظر