شناسه خبر : 15754

بخشنامه افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ را ابلاغ شد

بخشنامه افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ را ابلاغ شد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه‌ای به واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور نحوه اجرای افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، این بخشنامه در اجرای مواد (۹۶) و (۱۱۱) قانون تامین‌ اجتماعی و با توجه به تصمیمات اخذ شده در شورای‌ عالی‌کار و تصویب‌نامه هیات وزیران صادر شده است.

براساس این بخشنامه از ابتدای سال جاری تمامی مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تامین‌اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۹ برقرار شده است، به ترتیب برای دریافت‌کنندگان تا حداقل مستمری، به میزان ۳۹ درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری به میزان ۲۶ درصد به‌ علاوه مبلغ ثابت  ۲۴۸ هزار و ۳۵۵ تومان افزایش می‌یابد.

بر اساس مصوبات شورای عالی کار، حداقل میزان مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی‌ کلی و بازماندگان ماهیانه مبلغ ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۹۵ تومان تعیین می‌شود. مجموع آیتم‌های مبلغ مستمری سال ۱۳۹۹، مبلغ متناسب‌سازی، ضریب ترغیب و تفاوت تطبیق ناشی از اجرای متناسب سازی مرحله اول حقوق مستمری‌بگیران، مبنای اعمال افزایش مستمری ماده ۹۶ قانون در سال جاری خواهد بود.

به موجب ضوابط قانونی و مفاد بودجه سنواتی سازمان تأمین اجتماعی کمک‌های جنبی تحت عنوان حق سنوات، عائله مندی، اولاد و همسر متکفل فرزند و همچنین کمک هزینه مسکن و کمک هزینه تأمین معیشت به مستمری بگیران این سازمان پرداخت می‌شود.

حق سنوات مازاد بر ۲۰ سال سابقه پرداخت حق‌ بیمه، در سال ۱۴۰۰ به میزان ۵۰۰ تومان به ازای هر سال سابقه مازاد بر ۲۰ سال افزایش می‌یابد. همچنین به موجب بخشنامه ابلاغ شده به واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی کمک‌ هزینه ماهانه عائله‌مندی مبلغ ۸۸ هزار و ۵۱ تومان، کمک‌هزینه ماهانه اولاد ۱۷ هزار و ۷۸۲ تومان و کمک‌ هزینه ماهانه همسر متکفل فرزند ۴۴ هزار و ۲۵ تومان تعیین شده است.

در این بخشنامه میزان کمک‌هزینه مسکن مبلغ ۷۰ هزار تومان و کمک‌ به تامین معیشت مستمری‌بگیران مبلغ ۱۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

احکام افزایش مستمری از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir در اختیار این افراد قرار گرفته است.

در سال جاری علاوه بر بخشنامه افزایش سنواتی حقوق مستمری بگیران بخشنامه جداگانه‌ای نیز به منظور متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شده است.

اردیبهشت ماه اطلاعیه‌ای از سازمان تامین اجتماعی در حضور رئیس کانون عالی بازنشستگان و رئیس اتحادیه پیشکسوتان بازنشستگان تامین اجتماعی و دیگر اعضای کانون های بازنشستگی اعلام شد که براساس آن اعمال ماده۹۶ (افزایش سنواتی) بر مجموع مبالغ مستمری و متناسب سازی اسفند سال ۱۳۹۹ مستمری بگیران صورت گرفت. ۷۵ درصد عقب ماندگی  مستمری سال برقراری به نسبت حداقل مستمری جبران شد و با توجه به انتظارات و مطالبات همه سطوح مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی، پس از اعمال ماده  ۹۶(افزایش سنواتی) و اجرای متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و افزایش مزایای جانبی، دریافتی هیچ مستمری بگیری کمتر از ۱.۵ برابر مجموع پرداختی اسفند سال۱۳۹۹ نخواهد بود.

مرحله اول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرداد سال ۹۹ اجرایی و حقوق ماهانه مستمری‌بگیران این سازمان از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت. مرحله دوم این متناسب‌سازی نیز در پرداخت حقوق فروردین ماه این جمعیت لحاظ خواهد شد.

به گفته مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، براساس این متناسب‌سازی، بازنشستگان با ٣٠ سال سابقه از فروردین ١۴٠٠، ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

بازنشستگان با بیش از ٣٠ سال سابقه نیز باتوجه به سنوات بیش از این مبلغ و بازنشستگان کمتر از ٣٠ سال سابقه هم کمتر از این میزان را (باتوجه به سنوات) دریافت خواهند کرد.

در این راستا همچنین ۲۸ اسفندماه ۹۹ مبلغ یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به‌صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز شد.

 

  • ناشناس

    سلام خدا قوت

  • ناشناس

    سلام ازسالهای خیلی گذشته که بازنشستگی شروع شده محاسبه کارشناسی نشده

  • ناشناس

    چرا حق ایثار گری باز نشستگان تامین اجتماعی مثل سایرین احکمشان صادر و اجرا نمی‌شود؟

  • مریم غ بازنشسته

    سلام خدا خیرتان بده،،،که بفکرملت هستید،،کمی به دل بازنشستگان جلا دادید،،تشکرممنون

  • مسعو

    با سلام ودعای خیر جناب آقای سالاری از زحمات بی دریغ شما سپاسگزاریم از آبادان

  • ناشناس

    چرا حقوق ما که یازده سال و بیست و هشت روز سابقه دارم حتی یک ریال هم اضافه نشده قانون باید یک سان اجرا شود

  • علیرضا

    خدا خیردهد بجای افزایش حدود ۱۵۰هزار ازما کسر کردن

  • ناشناس

    سلام من مهرماه ۹۹با۱۰سال در زاهدان با۷۰۰هزارتومن وتاپایان اسفند ۹۹ وحالاحکم زدین ۱۳۲۴۳هزارتومن سال ۹۹ با۱۰ سال ۲۳۴۳۵هزارتومن حقوق بوده الان باید ۲۶۰۰هزارتومن حقوق ما باشد ممنون

  • ناشناس

    سلام خواستم بدونم که 10سال سابقه چقدرحقوقش اضافه شده؟؟ممنون

  • ناشناس

    میخوا م اینو بدونم به چه خاطر تامین اجتماعی از همه کمتر حفوق میده یک استوار بازنشسته ۹ملیون حقوق ومن با سی ودوسال ۴/۲۰۰

  • مصطفی

    سلام چراحق ایثارگری به بازنشسته های کشوری ولشکری پرداخت میشود ولی به بازنشسته های تامین اجتماعی پرداخت نمی شود

  • Reza

    سلام. من مهر ۹۹ با حقوق ۸ ملیون تومان بازنشت شدم و حکم بازنشستگی من را ۵/۳ملیون شد و حکم ۱۴۰۰ من شده ۸/۴۰۰ ولی هم ردهای شاغل من الان ۱۱/۵ملیون میگیرن پس این چه متناسب سازیه مگر قرار نبود بازنشسته ۹۰درصد شاغلین دریافت کنن یعنی من باید تقریبا ۱۰ تومان بگیرم.بقیها اش چی میشه

  • ناشناس

    شما خودتان میگویید بازنشسته دو فرزند وهمسر باسی سال بیمه4300 شده بعد منی که32 سالو شش ماه دوازده روز طبق فیش حقوقی دارم بابت مازاد سی سال یک ریال هم بمن نداده اند این دو سال چند ماه حق بیمه گه گرفتید ولی حساب نمشودممنون

  • 7

    سلام مسولین محترم سازمان تامین اجتماعی پس چرا ماآتفاوت فروردین رو به حساب نریختین گفتید اردیبهشت ولی انجام نشد تشکر فردین از ابادان

  • ناشناس

    من 35 سال سابقه دارم ولی مشاغل سخت وزیان اور ما به حساب نیامده

  • ناشناس

    با سلام از زحمات شما ممنون و سپاسگزاریم. و شکرگزار خدا هستیم خدا یا شکر

  • ناشناس

    سلام خدا قوت. ببخشد من مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم شش ساله که شوهرم فوت شده حقوقی که میگیرم خیلی کمه با دوتا بچه اصلا نمیرسونیم بعد از شش سال تازه شده 3300به خاطر رضای خدا فکر ما هم باشین.

  • کورش کیانی

    سلام
    دررابطه باسختی کارهیچ گفته ونظری وجودندارد
    برای سختی کارچه کاری انجام دادید
    سپاس

  • ناصر اعرابی چم علیشاهی

    ایثارگران را حمایت کنید و مناطق جنگی و مشاغل سخت و زیان آور را رسیدگی کنید

ارسال نظر