شناسه خبر : 14062

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ۳۲ هزار میلیارد تومان بار مالی داشت

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ۳۲ هزار میلیارد تومان بار مالی داشت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزییات مصوبه دولت برای کمک به نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران خاص در مراکز شبانه‌روزی و منازل را تشریح کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «محمد شریعتمداری» در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در مورد کمک‌هزینه به مراکز شبانه‌روزی، مراکز روزانه، نگهداری معلولان در منازل و نگهداری بیماری اوتیسم در منازل و مراکز، پارسال نیز اعتباراتی تعیین شده بود. 

وی افزود: طبق مصوبه امروز دولت مقرر شد از ابتدای امسال به ترتیب برای مراکز درجه یک و دو مبلغ ۷۵۳ هزار تومان و ۶۷۲ هزار تومان و برای مراکز روزانه و شبانه‌روزی به ترتیب یک میلیون و ۱۰ هزار تومان و یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان از ابتدای سال ۹۹ قابل پرداخت شود. 

به گفته شریعتمداری، دولت مصوب کرد برای ارائه خدمات تخصصی توانبخشی در منزل ۲۷۶ هزار تومان، برای مراقبت در منزل ۶۷۲ هزار تومان و برای کارگاه‌های تولیدی حمایتی ۸۱۴ هزار تومان و مراکز پشتیبانی شغلی که قبلا مبلغی دریافت نمی‌کردند در سال جاری ۵۳۸ هزار تومان پرداخت شود تا این مراکز برای کاریابی و ایجاد شغل معلولان استفاده کنند. 

وزیر تعاون اظهارداشت: همچنین مقرر شد برای نگهداری معلولان و سالمندان بیماری‌های مزمن فاقد سرپرست در مراکز شبانه‌روزی درجه دو مبلغ یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان و مراکز  درجه یک مبلغ یک میلیون و ۳۳۵ هزار تومان در اختیار مراکز قرار گیرد و برای نگهداری افرادی که دچار بیماری هپاتیت، ام.اس، آلزایمر و بیمارهای خاص هستند در مراکز شبانه‌روزی یک میلیون و ۳۲۵ هزار تومان از ابتدای امسال پرداخت شود.  

تسهیلات کرونایی به اصحاب رسانه

شریعتمداری درباره پرداخت تسهیلات کرونایی به اصحاب رسانه گفت: پیش از این در ستاد ملی کرونا مصوباتی برای پرداخت تسهیلات کرونا برای قشر هنرمند و رسانه صادر شده و طبق فهرستی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌کند منابع لازم در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه قرار خواهد گرفت،امروز نیز بحث بیمه این گروه مطرح شد که نوبت به آن نرسید و به جلسه بعد موکول شد.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

وی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی را با نظر کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تعیین، ابلاغ و اجرا کردیم که حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت و سازمان تامین اجتماعی داشته است و پس از آن به حوزه بازنشستگان کشوری و سایر حوزه‌ها پرداختیم و این متناسب‌سازی با توجه به اعداد و ارقام مربوط به قوانین بخش‌های مختلف است. 

پیش‌تر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از شروع سال پرداختی بازنشستگان ۸۰ درصد افزایش یافته است و هیچ بازنشسته‌ای زیر سه میلیون تومان دریافت نمی‌کند.

 

ارسال نظر