شناسه خبر : 13877

یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کود اوره در استان‌های کشور توزیع شد

یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کود اوره در استان‌های کشور توزیع شد

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: توزیع کودهای شیمیایی طبق برنامه در سراسر کشور در حال انجام است و نگرانی خاصی وجود ندارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، حمید رسولی در خصوص آخرین وضعیت توزیع کودهای شیمیایی در کشور، اعلام کرد: مطابق برنامه ابلاغی وزارت متبوع و به میزانی که در جداول توزیع مشخص شده است تأمین و توزیع کودهای اوره، فسفاته و پتاسه در استان‌های سراسر کشور انجام می‌شود و بر این اساس هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. لذا کشاورزان در سراسر کشور برای تأمین کود مورد نیاز خود طبق رویه جاری اقدام و برای دریافت سهمیه خود به کارگزاری منطقه خود مراجعه کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کود اوره در استان‌های سراسر کشور توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در خصوص کودهای فسفاته و پتاسه نیز گفت: هم اکنون بیش از ۱۰۰ هزار تن ذخیره استراتژیک کودهای مذکور را داریم و در تمامی استان‌ها به میزان کافی از این کودها موجود بوده و برای مصرف در اختیار کشاورزان زحمتکش قرار دارد.

وی اظهار امیدواری کرد این تلاش منجر به افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی شود.

رسولی درباره نگرانی برخی کشاورزان در استان یزد در خصوص افزایش قیمت کودهای شیمیایی، افزود: این افزایش قیمت‌ها بر اساس مصوبات دولت به علت تغییر نرخ ارز تخصیصی به کودهای وارداتی (فسفاته و پتاسه) اتفاق افتاده و البته ۷۰ درصد از کودهای توزیعی را که تولید داخل هستند، شامل نشده و کود اوره همچنان با قیمت سال قبل در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و هیچ گونه افزایش قیمتی در خصوص قیمت کود اوره در سال جاری نداشته‌ایم.

به گفته وی، لازم است به اطلاع کشاورزان استان یزد برسانم که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۲ هزار تن کودهای اوره، فسفاته و پتاسه برای کشت محصولات اساسی در این استان توزیع شده است و هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد که امیدواریم با همت مضاعف کشاورزان یزدی، بیشتر از سال گذشته شاهد برداشت محصولات کیفی کشاورزی در این استان باشیم.

 

ارسال نظر