شناسه خبر : 12858

۱۲ طرح سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس افتتاح شد

 ۱۲ طرح سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس افتتاح شد

۱۲ طرح صنعتی و کشاورزی در منطقه آزاد ارس با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۱۳۲میلیارد ریالی و ۷۰.۵ میلیون یورویی، امروز پنجشنبه به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رییس جمهوری افتتاح شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، طرح های صنعتی و کشاورزی افتتاح شده منطقه آزاد ارس به دستور رییس جمهوری، شامل بهره برداری از بزرگترین مجتمع گلخانه ای خاورمیانه، دو کارخانه بزرگ تولید فولاد، سه واحد تولیدی در زمینه پوشاک، ۵ واحد گلخانه ای تولید صیفی جات به روش هیدورپونیک است. 

با بهره برداری از این ۱۲ طرح، برای یکهزار و ۳۹ نفر بطور مستقیم شغل ایجاد می شود.

برای اجرا و افتتاح این طرح ها همچنین ۷۰.۵ میلیون یورو و ۴.۴ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی انجام گرفته است.

پیش از این نیز به مناسبت هفته دولت و با حضور مرتضی بانک، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، هفت طرح صنعتی و کشاورزی با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریالی بخش خصوصی و یک طرح در زمینه صنعت گردشگری با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد ریالی در سازمان منطقه آزاد ارس افتتاح شد؛ با بهره برداری از پروژه های هفته دولت برای ۲۳۰ نفر شغل ایجاد شد.

منطقه آزاد ارس با مرکزیت جلفا در ۱۳۲ کیلومتری شمال غرب تبریز بیش از ۵۰ هزار وسعت هکتار دارد و با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان از طریق گمرکات جلفا، نوردوز و خداآفرین ارتباط دارد. 

منطقه آزاد ارس سهل ترین راه دسترسی ایران به بازار اوراسیا است، ضمن اینکه فاصله آن با مرزهای ترکیه کمتر از ۱۲۰ کیلومتر است.

 

ارسال نظر