شناسه خبر : 12846

نرخ تورم سالانه تولیدکننده کاهش یافت

نرخ تورم سالانه تولیدکننده کاهش یافت

مرکز آمار اعلام کرد:‌ شاخص کل قیمت تولیدکننده در چهار فصل منتهی به فصل بهار ۹۹ نسبت به دوره مشابه در سال قبل به ٢٣.٦درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل ١٣.١واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان به ازای تولید کالاها و خدماتشان در داخل کشور، در فصل بهار ١٣٩٩ نسبت به فصل بهار سال ١٣٩٨، ١٢, ٠ درصد افزایش دارد. در میان بخش‌های مختلف تولیدی کم‌ترین نرخ مربوط به بخش کشاورزی (٣.٦ درصد) و بیش‌ترین نرخ مربوط به بخش برق (٤٠.٦ درصد) است.

تورم فصلی

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل کشور نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل بهار ١٣٩٩ به ١١. ٤ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل ١١.٧ درصد افزایش داشته است. کمترین تورم فصلی تولیدکننده مربوط به بخش خدمات (٦.٧ درصد) است.

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل بهار ١٣٩٩ به ١٢. ٠ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل ٣.٠ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان به ازای تولید کالاها و خدماتشان در داخل کشور، در فصل بهار ١٣٩٩ نسبت به فصل بهار سال ١٣٩٨، ١٢.٠ درصد افزایش دارد. در میان بخش‌های مختلف تولیدی کم‌ترین نرخ مربوط به بخش کشاورزی (٣.٦ درصد) و بیش‌ترین نرخ مربوط به بخش برق (٤٠.٦ درصد) است.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده در چهار فصل منتهی به فصل بهار ١٣٩٩ نسبت به دوره مشابه در سال قبل به ٢٣. ٦ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل ١٣.١ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. در فصل مورد بررسی، در میان بخش‌های اصلی تولیدی در کشور، کم‌ترین تورم سالانه مربوط به بخش برق (٩.٩ درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به بخش معدن (٣٧.٧ درصد) است.

 

ارسال نظر