شناسه خبر : 12778

۲۳ شرکت تولیدکننده فلز روی دربورس کالای ۱۳۴ میلیارد تومان تخلف کردند

۲۳ شرکت تولیدکننده فلز روی دربورس کالای ۱۳۴ میلیارد تومان تخلف  کردند

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، از تخلف ۱۳۴ میلیارد تومانی ۲۳ شرکت تولیدکننده فلز روی در بورس کالای ایران خبر داد و گفت: ماه گذشته، پرونده این شرکت‌های متخلف تشکیل و برای صدور رای به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، «سید مجتبی سجادی» افزود: بررسی های انجام شده و اقدامات نظارتی سازمان حمایت در زمینه عملکرد شرکت های تولیدکننده روی در بورس کالای ایران در بازه زمانی بهمن و اسفند ۹۸ تعداد۲۳ شرکت متخلف شناسایی و برای آنها پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی ارزش ریالی پرونده های متشکله را بیش از ۱۳۴ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تخلف این واحدها، اجرا نکردن دستورالعمل تنظیم بازار در زمینه رعایت کف عرضه روی در بورس کالا  است.

سجادی پیرامون برخورد جدی با متخلفان خاطرنشان کرد: بررسی و تشکیل چنین پرونده هایی نیازمند ساعت ها بررسی و کارشناسی است و انتظار می رود تعزیرات حکومتی نیز با صدور آرای لازم تلاش کارکنان این سازمان را تکمیل کند.

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت همچنین در ارتباط با تخلف یک واحد تولیدکننده اقلام بهداشتی تاکید کرد: پس از بررسی‎های طولانی و دقیق کارشناسان دفتر بررسی قیمت مشخص شد که یک شرکت فعال در حوزه لوازم بهداشتی بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان گرانفروشی کرده که این موضوع نیز برای صدور رای محکومیت به تعزیرات حکومتی منعکس شد.

 

ارسال نظر