شناسه خبر : 12737

درآمد بیمارستان‌ها در ایام کرونا نصف شد

درآمد بیمارستان‌ها در ایام کرونا نصف شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به مشکلات بودجه‌ای بیمارستان‌ها در دوران کرونا، گفت: ۱۰ درصد از تعهدات بیمه‌ها در دوران کرونا احصاء نشده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، جلیل کوهپایه زاده، در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، اظهار داشت: یکی از موارد قابل توجه بحث ترمیم بودجه افت‌های درآمدی و عدم جبران آن است.

وی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی درآمد حاصله از بیمارستان‌ها در ماه‌های اخیر، گفت: ۱۰ درصد از تعهدات بیمه‌ها در دوران کرونا احصاء نشده است.

کوهپایه زاده افزود: با توجه به شروع فصل پاییز با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، لذا توجه به افزایش مجوز جذب نیروی انسانی جهت بیمارستان‌های تازه تاسیس و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به بحث انگیزشی کادر درمان، تصریح کرد: با توجه به کاهش فرانشیزها از دی ماه ۹۸ و عدم پرداخت‌ها برای مقیم های سال ۹۹ با مشکل روبرو هستیم.

کوهپایه زاده ادامه داد: امیدوارم بحث برداشت پرداخت‌های پلکانی هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، به عدم تامین تجهیزات مورد نیاز مانند ونتیلاتور و سی تی اسکن از سوی هیئت امنای ارزی اشاره کرد و افزود: متاسفانه ما در این زمینه دریافتی مناسبی نداشتیم به ویژه این مشکل در بیمارستان‌های تازه تاسیس قابل توجه است.

وی در خصوص بحث پاداش‌ها از اعتبارات ناکافی و فرمول‌های نامتعادل توزیع بین حوزه‌های بهداشت و درمان انتقاد کرد و افزود: از دیگر چالش‌های موجود می‌توان به موضوع ابلاغ هزینه‌های تمام شده درمان بیماران و جذب نیروی‌های متخصص برای شهرستان‌های تابعه اشاره داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، از پیگیری و انجام کار تیمی جهت مدیریت دارویی و خدمات مداخله‌ای گران قیمت کرونا ویروس در سطح دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد.

ارسال نظر