شناسه خبر : 12409

بیشترین شکایات مردم ازنانواها، مرغ فروشان، تعمیرکاران خودرو و مشاوران املاک است

بیشترین شکایات مردم ازنانواها، مرغ فروشان، تعمیرکاران خودرو و مشاوران املاک است

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تیر ماه امسال ۲۱ هزار و ۹۰۶ فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات بوسیله ستاد خبری مستقر در سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شد که بیشترین شکایات مربوط به نانواها، مرغ فروشان، تعمیرکار خودرو و مشاوران املاک است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عباس تابش» در زمینه شکایات واصله به استان‌ها در تیرماه ۹۹ تصریح کرد: تعداد شکایات ۱۸ هزار و ۷۷۹ فقره حدود ۸۶ درصد مربوط به کالا و سه هزار و ۱۲۷ فقره حدود ۱۴درصد مربوط به خدمات بود و بیشترین شکایت‌های واصله در بخش کالا مربوط به انواع نان و مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و مشاورین املاک است.

به گفته وی، بیشترین شکایات براساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب است و در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۴ هزار و ۲۶۴ فقره معادل ۶۵درصد تلفنی، سه هزار و ۹۰۶ فقره معادل ۱۸ درصد حضوری و سه هزار و ۷۳۶ فقره ۱۷ درصد کتبی بود که از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۶ هزار و ۳۱۲ فقره معادل ۲۹ درصد متخلف و هشت هزار و ۸۰۸ فقره معادل ۴۰ درصد غیر متخلف شناخته‌ شده و ۶ هزار و ۷۸۶ فقره معادل ۳۱ درصد تحت بررسی هستند.

تابش افزود: از مجموع شکایات دریافتی طی تیرماه سال جاری، ۶۹ درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و ۳۱ درصد به دلیل استعلام های حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی هستند.

وی تاکید کرد: از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند ۷۴۷ فقره با برآورد ارزش ۵۹ میلیارد و ۴۱۴ میلیون و ۷۷ هزار و ۷۲ ریال منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به ادارات‌کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.

ارسال نظر