شناسه خبر : 11709

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

تمایل عموم مشتریان ازکالاهای لوکس به خرید کالاهای اساسی و خرد تغییرکرد

تمایل عموم مشتریان ازکالاهای لوکس به خرید کالاهای اساسی و خرد تغییرکرد

مدیرعامل شرکت لیزینگ صنعت و معدن، اعلام کرد: محدود شدن عرضه زازسوی خودروسازان و تمایل کمتر خودروسازهای داخلی به همکاری با شرکت‌های لیزینگ‌ فرصت‌ کمتری‌ برای ‌شرکت‌های لیزینگ برای فعالیت دربازار خودروی صفرکیلومتر را ایجاد کرده است.

چابک آنلاین، رژین میدانی، "علیرضا اسدپور" در گفت و گو با چابک آنلاین بیان کرد: از طرف دیگر، افزایش قیمت خودروها و به تبع آن، روی آوردن مشتریان به خرید خودروهای دست دوم، باعث شده تا شرکت های لیزینگ درجهت حمایت از مشتریان خود وافزایش سطح رفاه آنها و بهبود شرایط بازار خودرو، به اعطای تسهیلات برای خرید خودروهای کارکرده روی آورند.

وی، بابیان اینکه " با توجه به شرایط موجود و افزایش ناگهانی قیمت ها،قدرت خرید نقدی مردم کاهش یافته است" گفت: این موضوع برای شرکت های لیزینگ هم حکم ریسک را دارد و هم یک فرصت.

اسدپور توضیح داد: کاهش قدرت خرید مردم از طرفی بر روی پرداخت اقساط و افزایش معوقات شرکت های لیزینگ تاثیر نامطلوب دارد و از طرفی میزان تقاضا برای خرید اقساطی کالاها را بالا می برد.

مدیرعامل شرکت لیزینگ صنعت و معدن خاطرنشان کرد:تمایل عموم مشتریان از خرید کالاهای لوکس و گران قیمت به خرید کالاهای اساسی و خرد تغییرکرده است.

وی افزود: نوسانات نرخ ارز،هرچند شرایط دشواری را برای اقتصاد  ایجاد کرده اما این تهدید، فرصت بسیار مناسبی برای رونق و مصرف تولیدات داخلی نیز فراهم کرده است.

اسدپور،تاکید کرد: در این راستا، شرکت های لیزینگ با تامین مالی شرکت های مولد، ضمن حمایت از تولیدکنندگان داخلی، می توانند اثر به سزایی بر رونق اقتصادی داشته باشند.

وی، اظهار داشت:در شرایط رشد تورم و افزایش قیمت ها ، همیشه توجیه اقتصادی مناسبی برای خرید کالاها به صورت اقساطی وجود دارد چرا که ارزش دارایی ها با گذشت زمان با توجه به این نوسانات، افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت لیزینگ صنعت و معدن تصدیق کرد:در چنین شرایطی، خرید کالاها به صورت اقساطی می تواند حکم سرمایه گذاری داشته باشد و این موضوع از دید مشتریان لیزینگ خوشایند است.

 

ارسال نظر