شناسه خبر : 40126

شبکه تعاونی روستایی کشور خرید تضمینی گندم را ۱۰۰ درصد افزایش داد

شبکه تعاونی روستایی کشور خرید تضمینی گندم را ۱۰۰ درصد افزایش داد

مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران گفت: خرید تضمینی گندم امسال توسط شبکه تعاونی روستایی در سراسر کشور به ۴۰ درصد میزان خرید دولتی رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود حیدری مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران در نشست هم اندیشی اعضای شبکه تعاونی روستایی سراسر کشور در مشهد گفت: امسال در کشور ۱۳ میلیون تن گندم تولید شد که ۱۰ میلیون تن آن از سوی دولت خریداری شد و ۴۰ درصد این میزان خرید را شبکه تعاون روستایی انجام داد.

وی اضافه کرد: هم اندیشی امروز اعضای شبکه تعاونی روستایی سراسر کشور در مشهد با هدف بحث و بررسی سیاست‌ها و راهبرد‌های یک‌سال گذشته برگزار شد همچنین بررسی راهکار‌های عملکرد موثر اتحادیه تعاونی‌های روستایی به عنوان بازوی اجرایی دولت از دیگر اهداف برگزاری این هم اندیشی است.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران گفت: مهمترین راهبرد‌های پیش روی سازمان از نگاه مدیران شرکت کننده مواردی مانند تضمین امنیت غذایی به عنوان یک امر حیاتی، توسعه صنایع تکمیلی برای جلوگیری از هدررفت محصولات کشاورزی، شفاف سازی در ساختار سازمانی، تقویت و توسعه بازار تعاون روستایی، تاکید بر اجرای منویات رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب و ضرورت راه اندازی سیستم تخصصی حمل و نقل کشاورزی است.

حیدری افزود: توجه و تاکید بر استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان و انجام اقدامات پژوهش محور از جمله ضرورت‌های پیش روست و از جمله برنامه‌های آینده اتحادیه در زمینه محصولات کشاورزی را می‌توان توسعه تجارت الکترونیکی دانست که در راستای حمایت از کشاورزان و روستائیان انجام می‌شود.

وی خرید‌های حمایتی محصولاتی مانند گوجه فرنگی و پیاز و نیز توزیع کود شیمیایی با هدف حمایت از روستائیان را از اقدامات مهم اتحادیه تعاون روستایی دانست.

 

ارسال نظر