شناسه خبر : 32547

خرید تضمینی گندم کشور از امروز آغاز می‌شود

 خرید تضمینی گندم کشور از امروز آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع سیستان و بلوچستان، خرید تضمینی گندم کشور از امروز آغاز می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، سید سعید راد معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این که مقدمات عملیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال جاری زراعی فراهم شده است، گفت: این عملیات با برداشت نخستین خوشه‌های طلایی گندم در بخش پیشین شهرستان راسک در جنوب استان سیستان و بلوچستان از امروز (دوشنبه هفتم فروردین‌) آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ تحت عنوان «مهار تورم، رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) افزود: تلاش حداکثری ما این است تا گندم مورد نیاز کشور از محل تولیدات داخلی خریداری شود و بدین منظور سازوکارهای لازم برای تحویل محصول از گندمکاران کشور فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان این که معمولاً هر سال، عملیات خرید تضمینی گندم از استان سیستان و بلوچستان در جنوب‌شرق کشور آغاز می‌شود و به‌تدریج سایر استان‌ها به این عملیات می‌پیوندند، گفت: امسال حدود ۳۳ هزار هکتار از اراضی استان سیستان و بلوچستان زیر کشت گندم رفته است و انتظار می‌رود حدود ۷۵ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شود.

راد با تأکید بر این که در سال گذشته، ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان در سراسر کشور خریداری شد، گفت: با توجه به ازدیاد سطح زیر کشت، توسعه کشاورزی قراردادی و افزایش بارش‌ها، تدابیر و تمهیدات مورد نیاز برای تحویل محصول از گندمکاران در اقصی نقاط کشور پیش‌بینی شده است، از این رو انتظار می‌رود در سال جاری نسبت به سال گذشته، مقادیر به مراتب بیشتری گندم خریداری کنیم.

 

ارسال نظر